مصباحی مقدم در جمع خبرنگاران:

مزایای لایحه هدفمند کردن یارانه ها بیشتر از مشکلات آن است

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مشکلات ناشی از اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه ها گفت: مزایای لایحه هدفمند کردن یارانه ها بیشتر از مشکلات آن است.
کد خبر: ۲۸۶۱۷۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی دولت با اشاره به تصویب کلیات لایحه هدفمند کردن یارانه ها در جلسه صبح امروز یکشنبه مجلس گفت: اگر این لایحه در مجلس تصویب نشود، تقریبا در سال 1404 همه تولیدات انرژی کشور اعم از نفت و گاز را باید در داخل مصرف کنیم و حتی باید این انرژی ها را وارد کنیم.

وی با تاکید بر این که لایحه هدفمند کردن یارانه ها علاوه بر مدیریت مصرف انرژی به اصلاح ساختار تولید و عدالت در توزیع یارانه ها می پردازد،خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این لایحه اتکای دولت به درآمدهای نفتی کاهش می یابد و دولت دیگر ناگزیر از برداشت از حساب ذخیره ارزی برای واردات بنزین و گازوئیل نیست و تبدیل ریال به دلار که عامل اصلی تورم است نیز متوقف می‌شود.

مصباحی مقدم تصریح کرد: اجرایی شدن این لایحه به افزایش قیمت حامل های انرژی می انجامد و برخی نیز نگران همین مساله هستند، اما گاهی برای کمک به یک بیماری مزمن ناگزیر هستیم تا یک عمل جراحی مهم را انجام دهیم.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مزایای اجرای این لایحه فراتر از مشکلات آن خواهد بود و ممکن است در کوتاه مدت با مسائلی روبرو شویم اما در درازمدت منافع زیادی برای کشور خواهد داشت.

مصباحی مقدم گفت: ما با افزایش طول زمان اجرای این لایحه از 3 سال به 5 سال تلاش کردیم تا فشار ناشی از افزایش قیمت ها را کنترل کنیم.

وی با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس در خصوص این لایحه و مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت:‌ آقای توکلی کلیات لاریحه را قبول داشت و اعلام کرد مرکز پژوهش های مجلس  گام به گام همراه با لایحه هدفمند کردن یارانه ها و بررسی آن در مجلس پیش آمده است و آقای توکلی نتایج کمیسیون ویژه مجلس در تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها را پذیرفته و اعلام کرده که پیشنهادهای اصلاحی برای جزییات آن دارد که آنها را مطرح خواهد کرد.

‌به گفته وی لایحه هدفمند کردن یارانه ها یک بسته کاملا دقیق است که شیرازه آن نباید به هم بریزد.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها