jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۲۸۵۹۷۰   ۱۸ مهر ۱۳۸۸  |  ۱۶:۰۷

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اختلاف با وزارت نفت برای تعیین سبد سوختی خودروها خبر داد و گفت: هم اکنون برنامه های توسعه صنعت CNG در کشور با تاخیر همراه است.

محمد رویانیان در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت توسعه جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده در کشور، اظهار داشت: تاکنون وزارت نفت در بخش توسعه جایگاههای CNG نتوانسته خواسته های دولت را عملی کند و در حال حاضر در بخش توسعه جایگاههای CNG عقب ماندگی هایی وجود دارد.

این مقام مسئول در دولت با بیان اینکه تاخیر در توسعه جایگاههای CNG منجر به شکل گیری صفهای طولانی پیش روی جایگاهها شده است، تصریح کرد: وجود صف موجب شده است که خودروسازان نیز به صورت خود سرانه تولید خودروهای پایه گاز سوز را کاهش دهند که این موضوع از نظر ما مشروعیت ندارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه تولید خودروهای گاز سوز امسال نیز باید به شدت سالهای گذشته ادامه یابد، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر 80 درصد ناوگان خودروهای عمومی کشور گاز سوز بوده و حدود 30 درصد خودوهای شخصی نیز از قابلیت استفاده از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به وجود ذخایر قابل توجه گاز طبیعی و شبکه گسترده انتقال و توزیع گاز در کشور، بیان کرد: این زیر ساختها بستری مناسب برای رشد و توسعه صنعت CNG در کشور را فراهم می کند.

اختلاف با وزارت نفت در تعیین سبد سوخت خودروها

رویانیان از اختلاف با وزارت نفت در تعیین سهم انواع سوختها به ویژه CNG درسبد سوختی کشور خبر داد و یادآور شد: هم اکنون وزارت نفت قائل به توسعه CNG در کشور نیست، برهمین اساس، با آنها اختلافاتی در تعیین سهم CNG در سبد سوختی خودروها داریم.

این مقام مسئول با اشاره به تکالیف قانونی وزارت نفت بر اساس ماده 22 برنامه چهارم توسعه کشور، بیان کرد: بر اساس این برنامه باید تا پایان سالجاری ظرفیت CNG در سبد سوختی خودروهای کشور به حدود 30 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ایران از نظر تعداد خودروهای گاز سوز در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفته است، گفت: در شرایط فعلی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار دستگاه در کشور در حال تردد هستند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پایان با تاکید بر اینکه پیش بینی می کنیم وضعیت سبد سوختی خودروهای کشور تا پایان مهر ماه امسال تعیین تکلیف شود، یادآور شد: در حال حاضر بررسی هایی برای تعیین سبد سوختی کشور در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور دنبال می شود.

در همین حال، پیش از این عزیزالله رمضانی معاون وزیر نفت با اشاره به تعیین و تکلیف سبد سوخت خودوهای کشور تا پایان مهر ماه، گفته بود: هم اکنون میزان مصرف CNG به بیش از 10 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته و از این رو باید یک سهم مناسبی برای CNG در سبد سوختی خودروها مشخص کرد.

بنزین، گازوئیل (دیزل)، CNG و گاز مایع (ال پی جی) چهار حامل انرژی سبد سوختی خودروهای کشور را تشکیل خواهند داد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر