در گزارشی که مجمع دین و زندگی آمریکا (پو) طی سه سال تهیه کرده، آمده است: در حال حاضر تعداد مسلمانان سراسر جهان به ‌57/1 میلیارد تن می‌رسد که از بین هر ‌4 نفر در جهان یک تن مسلمان هستند.
کد خبر: ۲۸۵۸۵۲

براساس گزارش مجمع دین و زندگی آمریکا (پو)  تعداد مسلمانان در آلمان بیش از لبنان، در چین بیش از سوریه، در روسیه بیش از اردن و لیبی و در اتیوپی برابر با مسلمان‌های افغانستان است.

به گزارش سایت انترنتی فلسطین الیوم، این گزارش هم‌چنین نشان می‌دهد که اکثریت مسلمانان جهان در آسیا زندگی می‌کنند به طوری که این قاره جهان بیش از ‌60 درصد مسلمانان جهان را در خود جای داده است.

‌20 درصد از مسلمانان در خاورمیانه و شمال آفریقا، ‌15 درصد در کشورهای صحرای آفریقا، ‌4/2 درصد در اروپا و ‌3/0 درصد نیز در آمریکا زندگی می‌کنند.

این گزارش هم‌چنین نشان می‌دهد ‌317 میلیون مسلمان در کشورهایی زندگی می‌کنند که اکثریت ساکنان این کشور‌ها را مسلمانان تشکیل نمی‌دهند.

بر اساس این گزارش در ‌5 کشور هند، اتیوپی، چین، روسیه و تانزانیا مسلمانان به صورت اقلیت در این کشور‌ها زندگی می‌کنند که به ترتیب ‌161 میلیون تن در هند، ‌28 میلیون در اتیوپی، ‌22 میلیون در چین، ‌16 میلیون در روسیه و ‌13 میلیون در تانزانیا زندگی می‌کنند.

دو سوم مسلمانان در شش کشور آسیایی (اندونزی، پاکستان، هند، بنگلادش، ایران و ترکیه) سه کشور شمال آفریقا (مصر، الجزایر و مراکش) یک کشور صحرای آفریقا (نیجریه) زندگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اندونزی با داشتن ‌203 میلیون جمعیت مسلمان (‌13 درصد از مسلمانان جهان) بزرگترین کشورمسلمان است. در اروپا نیز ‌38 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند که بیش از ‌4 میلیون تن از آن‌ها در آلمان بسر می‌برند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها