شهرآبادی :

راه اندازی بورس بین المللی منتفی شد

ابوالفضل شهرآبادی مدیر امور بین الملل شرکت بورس و اوراق بهادار از انصراف در راه اندازی بورس بین المللی و ایجاد تابلوی ارزی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۱۵۹

ابوالفضل شهرآبادی در گفتگو با مهر از آغاز پروسه کاری تابلوی ارزی معاملات بورس کیش خبرداد و گفت: از نظریه راه اندازی بورس بین المللی چرخشی به تابلوی ارزی صورت گرفته است.

مدیر امور بین الملل شرکت بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: فعلا از راه اندازی بورس بین الملل منصرف شده ایم و بحث راه اندازی تابلو را مد نظر قرار داده ایم.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این راستا اظهارداشت: این مطالعات نشان می دهد که بورس بین المللی در شرایط فعلی پاسخ نخواهد داد و راه اندازی تابلو مناسب تر است.

به گفته شهر آبادی هم اکنون کمیته ای در بورس اوراق بهادار تهران بر روی این موضوع کار می کند تا جوانب مختلف آن را بررسی نماید.

وی موضوع نحوه درج شرکتها، شرایط لازم برای شرکتها جهت درج در تابلو و اینکه چه شرکتهایی می توانند در این تابلو درج شوند را از موضوعات مورد بررسی کمیته مذکور عنوان کرد و از اخذ تائیدیه های فنی از سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص خبرداد.

مدیر امور بین الملل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به این مطلب که کار زمانبر زیادی برای راه اندازی تابلو باقی نمانده است، گفت: اگر بقیه شرایط فراهم باشد، کمتر از یک سال دیگر تابلو به بهره برداری خواهد رسید.

وی در مورد اینکه معاملات در این تابلو به دلار یا یورو خواهد بود، اظهارداشت: معاملات می تواند به یورو یا به دلار و یا به هر دو ارز  باشد، در برخی از کشورها نظیر استانبول در ترکیه از هر دو ارز استفاده می شود، ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد اینکه کدام ارز مورد استفاده قرار گیرد، صورت نگرفته است.

شهر آبادی بیان کرد: تمام سرمایه گذاران خارجی می توانند با مراجعه به تابلو، اوراق بهادار بورس تهران را خریداری نمایند و این تابلو منحصر به خرید سهام توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گفته وی تابلو فقط برای شرکتهای پذیرفته شده بورس تهران است که بخشی از سهام آنها در تابلوی مذکور به صورت ارزی ارائه می شود و سرمایه گذاران خارجی می توانند با مراجعه به آن خریدهای خود را انجام دهند.

مدیر امور بین الملل شرکت بورس در مورد معافیتهای مالیاتی این معاملات نیز گفت: به منظور استفاده از معافیتهای مالیاتی مناطق آزاد، تصمیم گرفته شد که این تابلو در منطقه آزاد کیش ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکتهای داخلی نیز می توانند از این تابلو استفاده کنند، گفت: این موضوع جزو مواردی است که بورس در حال بررسی آن است، ولی فعلا در این مرحله مخصوص خارجیان خواهد بود و با توجه به اینکه در مرحله مطالعاتی قرار داریم، تصمیم گیری قطعی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها