گروه حوادث: زنی که با همدستی یک مرد به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری از بستگان خود می‌کرد، دستگیر شد. دهم تیرماه امسال تعدادی از ساکنان منطقه شهرری با حضور در کلانتری 131 از زنی به نام زهره 33 ساله درخصوص کلاهبرداری شکایت کردند.
کد خبر: ۲۸۳۷۳۳

مالباختگان که تعدادی از آنها از بستگان زهره به حساب می‌آیند، در شکایت خود عنوان کردند: از شهریور سال گذشته زهره با طرح این موضوع که در بازار سهام و بورس آشنایانی را پیدا کرده است که با استفاده از آنها می‌تواند سرمایه‌گذاری مطمئنی را در بازار بورس انجام دهد، به ما پیشنهاد کرد سرمایه خود را در اختیار وی قرار دهیم تا در بازار بورس سرمایه‌گذاری کند و ضمن عقد قرارداد با وی به صورت ماهانه مبلغی را به عنوان سود قرارداد، از وی دریافت نماییم، اما پس از مدتی متوجه شدیم وی پس از گرفتن پول‌ها متواری شده و دیگر نشانی از وی در اختیار نیست.

پس از گذشت مدتی از تشکیل پرونده در کلانتری 131 شهر ری، تعدادی از شکات پرونده با اطلاع از این که زهره برای دید و بازدید از بستگانش به شهرری آمده، با حضور در کلانتری ماموران را از موضوع باخبر کردند.

ماموران نیز ضمن انجام هماهنگی‌های قضایی با بازپرس شعبه 10 دادسرای شهرری در محل حاضر شدند و متهم را در تاریخ 22 مردادماه 88 دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مشخص شد وی در این مدت با پول‌های به دست آمده از مالباختگان به خرید یک دستگاه خودروی پرشیا و منزل مسکونی در شهرری اقدام کرده است. وی در جلسه بازجویی ضمن اعتراف به کلاهبرداری اعلام کرد که مبالغ دریافتی از مالباختگان را به حساب فردی به نام عباس. در تهران واریز کرده است.

کارآگاهان با اطلاع از این موضوع، با شناسایی محل حضور عباس در خیابان سمیه تهران، با اخذ نیابت قضایی به این محل رفتند و در ساعت 8 صبح نهم شهریور ماه موفق به دستگیری متهم و انتقال وی به پایگاه نهم پلیس آگاهی شدند.

عباس که یک بار در سال 64 به اتهام رابطه نامشروع دستگیر و روانه زندان شده بود، در اعترافات خود درخصوص نحوه آشنایی خود با زهره به کارآگاهان گفت: سال گذشته در زمان حضور در دفتر خرید و فروش وام در خیابان انقلاب با زهره آشنا شدم و آنجا بود که به وی گفتم می‌توانم درخصوص تهیه وام به وی کمک کنم و از آن زمان تاکنون رابطه ما ادامه داشته و من نیز به زهره قول ازدواج داده‌ام.

عباس در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: با پول‌های به دست آمده کارگاهی صنعتی در خیابان شهید رجایی تاسیس کرده است.

سرهنگ حسین عباسچیان، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام ارزش 350 میلیون تومانی کلاهبرداری انجام گرفته از 15 شاکی شناسایی شده، عنوان کرد: شهروندان به هیچ عنوان در فعالیت‌های اقتصادی خود به دنبال واسطه‌گری افراد نباشند و ادعای چنین افرادی را درخصوص توانایی‌شان در انجام برخی امور اداری یا بانکی، در خارج از سیستم متداول اداری جدی نگیرند.

عباسچیان در ادامه درخصوص پرداخت سودهای بالا از سوی برخی افراد یا شرکت‌ها نیز افزود: پرداخت سودهای بالا از سوی برخی افراد یا شرکت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز انجام کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی از شهروندانی باشد که در مقابل وسوسه پرداخت سودهای بالا از سوی مدعیان آنها تسلیم می‌شوند و نتیجه سال‌ها تلاش خود را براحتی در اختیار این افراد قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها