شفق: اختیارات رئیس فدراسیون کافیست

آشتیانی: به جای کفاشیان، هیات رئیسه باید مواخذه شود

گروه ورزش: در شرایطی که خیلی‌ها ریشه مشکلات امروز فوتبال را در بی تخصصی علی کفاشیان می‌دانند، مدیر عامل استقلال در مقام دفاع از وی می‌گوید: نباید از رئیسی که به لحاظ اساسنامه فدراسیون اختیاری ندارد، گزارش عملکرد بخواهیم. امیررضا واعظی آشتیانی که به صراحت لهجه معروف است، دیروز در گفتگویی تفصیلی با ایسنا، به نوعی ریشه مشکلات را در اساسنامه‌ای دانست که معتقد است از سوی گروه انتقالی حداقلیدیده شده است تا طبق آن هیات رئیسه همه کاره فوتبال باشد تا رئیس آن.
کد خبر: ۲۸۰۲۰۳

وی در این زمینه معتقد است: این اساسنامه صرفا رفع تکلیفی بود که از سوی آن کارگروه انجام گرفت و در آن هیچ اختیاری برای رئیس فدراسیون قائل نشده است. در ماده 40 اساسنامه 10 بند در خصوص شرح وظایف فدراسیون دیده شده که تمامی آنها با اجازه هیات رئیسه امکان‌پذیر است! اگر تمام بندهای اساسنامه را مطالعه کنید، می‌بینید که رئیس فدراسیون هیچ اختیاری از خود ندارد. رئیس فدراسیون باید برای تصمیم‌هایش مصوبه هیات رئیسه را بگیرد. برای همین معتقدم گزارش عملکرد 2 ساله فدراسیون فوتبال را نباید از کفاشیان سوال کرد. بلکه باید هیات رئیسه پاسخگوی کارهای انجام شده در فدراسیون فوتبال باشد. وقتی رئیس کمیته‌ای با جسارت کامل در گفتگویی تلویزیونی می‌گوید که هیات رئیسه من را انتخاب کرده و هیات رئیسه هم باید من را کنار بگذارد، دیگر چه توقعی می‌توان از رئیس فدراسیون داشت.

هر چند که تا همین جای صحبت‌های واعظی آشتیانی نیز کافی است تا اظهاراتش با واکنش هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مواجه شود، اما مدیر عامل استقلال از این نیز تندتر رفته و اضافه کرده است: من تعجب می‌کنم چرا اعضای مجمع تشکیل جلسه نمی‌دهند و هیات رئیسه را مواخذه نمی‌کنند و در عین حال هیات رئیسه نظاره‌‌گر حملات همه‌جانبه علیه رئیس فدراسیون هستند، در صورتی که آنها باید پاسخگوی معضلات پیش آمده فوتبال باشند.

ناصر شفق، عضو هیات رئیسه فدراسیون و مدیرعامل باشگاه تراکتوسازی، اولین نفری است که در مقابل اظهارات واعظی آشتیانی دست به واکنش می‌زند. هر چند او نیز به نوعی صحبت‌های آشتیانی را تایید کرده و معتقد است که هیات رئیسه همه کاره است: طبق اساسنامه، هیات رئیسه مرجع اصلی تصمیم‌گیری در فدراسیون فوتبال بوده و باید در برابر موفقیت‌ها و ناکامی‌های فدراسیون پاسخگو باشد.

وی مهم‌ترین وظیفه‌ای که به رئیس فدراسیون داده شده را هماهنگی بین بخش‌های مختلف دانسته و اضافه می‌کند: فکر می‌کنم در حال حاضر هم فدراسیون عملکرد قابل قبول و حتی درخشانی داشته است. بسیاری از کارهای زمین مانده ما در فدراسیون اکنون در حال انجام است و توجهی بسیار جدی‌ به زیرساخت‌ها نیز می‌شود.

شفق در عین حال معتقد است؛ کمیته انتقالی اساسنامه‌ خوبی برای فدراسیون تهیه و تنظیم کرد و طبق آن قرار شد نقایص احتمالی در طول اجرا مشخص شود تا پس از یک دوره 4 ساله بتوانیم با بررسی دقیق آن را بازنگری کنیم.

وی همچنین اختیارات رئیس فدراسیون را کافی دانسته و می‌گوید: با توجه به شرایط فعلی احساس می‌کنم فدراسیون اساسنامه بدی نداشته و مقتدر است. همان‌طور که گفتم اصلی‌ترین وظیفه رئیس فدراسیون هماهنگی بین بخش‌هاست و این هیات رئیسه است که باید نسبت به عملکرد کلی فدراسیون پاسخگو باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها