مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 135 هزار تن محصول خرما از نخیلات استان بوشهر برداشت شود.
کد خبر: ۲۷۹۵۳۹

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان بوشهر، خسرو عمرانی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 131هزار تن خرما از نخیلات استان بوشهر برداشت شد و در سال جاری با افزایش 4 هزار تن، این رقم به 135 هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: کبکاب، زاهدی، خاصویی، شهابی، شکر و خنیزی از عمده‌ترین نمونه‌های خرما در استان هستند که خرمای کبکاب فراوانی و کیفیت بیشتری در بین خرماهای استان دارد و در سراسر ایران نیز مشتریان بسیار زیادی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: عمده تولید محصول خرما در استان بوشهر به ترتیب مربوط به شهرستانهای دشتستان، تنگستان، دشتی و جم است که البته در سایر شهرستانها نیز خرما برداشت می‌شود اما میزان آن کمتر است.

عمرانی تصریح کرد: سطح استان، استانهای کشور، کشور های آسیای میانه، اوکراین، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی مهم‌ترین بازار مصرف خرمای استان بوشهر را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: خرما دارای خاصیت غذایی بسیار بالایی است و چنانچه در ارتباط با این محصول مغذی تبلیغات خوب و صحیحی انجام شود، این محصول طرفداران بسیار زیادی در سطح جهان پیدا می‌کند و این مسئله موجب افزایش قیمت خرما و نهایتا موجب پیشرفت بیشتر نخلداران می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: خرمای استان بوشهر از مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار است و اگر بسته‌بندی خوب و با کیفیتی داشته باشد مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد و بسته‌بندی مرغوب حتی در بحث صادرات نیز نقش مهمی بر عهده دارد.

عمرانی افزود: برداشت خرما در استان بوشهر از دهه نخست شهریور آغاز و تا دهه نخست آبان ماه ادامه دارد و در این فاصله یک ماهه، نخلداران بیشترین فعالیت را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها