نایب رئیس ستاد اصل 44 شرکت گاز از واگذاری 5/2 درصد از کل سهام این شرکت در قالب رد دیون به تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) تا پایان امسال خبر داد و افزود: کل سهام شرکت انتقال گاز که جز شرکت‌های حاکمیتی است، واگذار نمی‌شود.
کد خبر: ۲۷۷۶۹۱

به گزارش خبرگزاری مهر ، ابراهیم رئیسی در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری سهام شرکت ملی گاز ایران گفت: عملیات آماده‌سازی سهام شرکت گاز در حال پیگیری است و با رایزنی‌هایی که با بورس انجام شده است، تا قبل از پایان امسال می‌توانیم سهام شرکت گاز را در بورس عرضه کنیم.

وی افزود: با توجه به این که 100 درصد سهام شرکت گاز متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، مدیرعامل و مدیر مالی شرکت نفت باید فرم‌های پذیرش مربوط به ورود به بورس را امضا و نهایی کنند؛ این کار نیز در مراحل پایان تایید است و به زودی مدارک لازم به برای طی کردن فرایند تکمیل و پذیرش به بورس فرستاده می شود.

رئیس امور مجامع شرکت ملی گاز ایران در باره ترکیب سهامداران شرکت پس از ورود به بورس اظهار داشت: در شرکت گاز جز شرکت‌های گروه دوم مشمول واگذاری قرار دارد؛ بنابر این باید 20 درصد از سهام در دست دولت باقی بماند و در کنار این 20 درصد، کل سهام شرکت انتقال گاز که جز شرکت‌های حاکمیتی است، در دست دولت می‌ماند و واگذار نمی‌شود.

وی افزود: به تازگی هم 40 درصد دیگر سهام به مشمولان حاضر در کارگزاری سهام عدالت داده شده است.

رئیسی ادامه داد: جدای از این 60 درصد که تکلیف واگذاری آن روشن شده، 5/2 درصد از کل سهام شرکت ملی گاز در قالب رد دیون به شرکت تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) داده شده که شامل 41 درصد سهام پالایش گاز بیدبلند و 49 درصد سهام شرکت گاز استان همدان است.

وی 5 درصد از سهام این شرکت را متعلق به کارکنان شرکت اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس تصمیم‌گیری قرار است 5 درصد از سهام نیز در قال سهام ترجیحی به کارکنان شرکت ملی گاز ایران واگذار شود و تصمیم قطعی برای واگذاری 5 درصد سهام به مدیران گرفته نشده است.

رئیسی یادآور شد: برنامه‌ ریزی‌ها برای عرضه سهام به شکل بلوک بعد از عرضه اولیه 5 درصدی هم در دست بررسی‌های بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها