سید محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی با انتقاد از نحوه محاسبه نرخ بیکاری ، بالا بودن نرخ بیکاری جویندگان کار را مساله اساسی کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۲۷۵۹۱۷

به گزارش مهر، سید محمد جهرمی در آخرین نشست خود با خبرنگاران با دفاع مجدد از طرح ایجاد بنگاههای زود بازده، گفت: این طرح تنها برنامه دولت برای ایجاد اشتغال در کشور نبود به نحوی که می توان بزرگترین بخش اشتغالزا را مسکن دانست.

وزیر کار و امور اجتماعی دولت نهم اظهار داشت: اگر طرح بنگاههای زودبازده درست اجرا می شد می توانستیم انتظار تک رقمی شدن نرخ بیکاری را داشته باشیم ولی تا همین حد نیز مانع از افزایش نرخ بیکاری تا 15 درصد شده است.

جهرمی در ادامه به انتقاد از نحوه محاسبه نرخ بیکاری پرداخت و افزود: مرجع رسمی اعلام و تعیین نرخ بیکاری مرکزآمار ایران است ولی من در طول فعالیتم چندین بار از نرخ بیکاری انتقاد کردم چون معتقد بودم اگر نرخ بیکاری درحال بالا رفتن است حتی به ضرر وزارت کار نیز باید اعلام کنم.

به گفته وزیر کار دولت نهم در طول اجرای طرح بنگاههای کوچک زودبازده بانکها نقش اصلی را در پرداخت تسهیلات زودبازده داشتند که به دلیل نوساناتی که در تصمیم گیری ها اتفاق افتاد طرحها نتوانستند در زمان مناسب تسهیلات بگیرند و بسیاری نیز در صف دریافت تسهیلات بانکی ماندند.

جهرمی در طول جلسه از گفتگوی دائمی و بعضا بحث و جدل با وزارتخانه های مختلف در طول دولت نهم برای رفع مشکلات اشتغال سخن گفت و بیان داشت: من هنوز هم معتقدم بزرگترین مشکل و مساله اساسی کشور بیکاری است.

وی در خصوص لغو فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز توضیحاتی داد و اظهار داشت: در بررسی ها مشخص شد که انجمن صنفی روزنامه نگاران از قبل سال 84 دارای مشکلات اساسنامه ای بوده است و آنها باید این موارد را رفع می کردند.

وزیر کار و امور اجتماعی دولت نهم تصریح کرد: ما در وزارت کار تلاشی در جهت حذف انجمن صنفی روزنامه نگاران انجام ندادیم به نحوی که طبق قانون می توانیم تا 3 انجمن صنفی را به طور همزمان داشته باشیم و برای فعالیت آنها مجوز صادر کنیم.

جهرمی سپس در زمینه یکی دیگر از موارد پافشاری های خود در طول دولت نهم در زمینه کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید و ایجاد اشتغال نیز سخنانی گفت و افزود: من همیشه در دولت مخالفت خود را با افزایش پایه پولی کشور که از بالا رفتن هزینه های دولت به وجود می آید، اعلام کردم.

به گفته وی هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید و ایجاد اشتغال مورد قبول و دفاع است و از این طریق می توان به هدف برنامه در دستیابی به نرخ بیکاری تک رقمی نزدیک شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها