رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بر اساس قانون احیای امور پرورشی ، مسائل پرورشی در تألیف کتب درسی باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۲۷۵۱۵۷

علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفتگو با فارس «توانا» افزود: مسائل مختلفی باید از طریق کتاب‌های درسی به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی تعلیم داده شده و به عنوان یک فرهنگ تلقی شود.

وی با اشاره به اصلاح الگوی مصرف گفت: فرهنگ درست مصرف کردن و صرفه‌جویی در انرژی، آب و نان از جمله مواردی است که در کتب درسی گنجانده شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آشنایی با میراث فرهنگی کشور، میراث علمی و افتخارات علمی کشور همچنین آشنایی با مقررات و اهمیت رعایت قانون در سراسر کشور مانند رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مطالب مهم دیگری است که مؤلفان کتاب‌های درسی باید مدنظر داشته باشند.

عباسپور بیان کرد: آشنایی به مسائل سیاسی کشور و شناخت سیاست در جامعه باید در بین مطالب درسی به دانش‌آموزان، آموزش داده شود.

وی اظهار داشت: در شورای عالی آموزش و پرورش سیاست‌های کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصویب شده و به دستگاه مربوطه ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: متخصصین تعلیم و تربیت باید بر اساس اهمیت موضوع، آن را ارزیابی کرده و مطالب را در کتب درسی پایه‌های مختلف بگنجانند. انتظار ما از کتاب‌های درسی نباید آموزش ریاضیات یا قوانین فیزیک باشد بلکه یک سری مطالب اجتماعی نیز در کنار آنها آموزش داده شود.

وی عنوان کرد: تأکید یکی از بندهای قانون احیای معاونت پرورشی این است که کتب درسی باید به نحوی تدوین شود که مقاصد پرورشی در محتوای کتاب‌های درسی منظور شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کتاب یکی از ابزارهای پرورشی است که تلفیق آموزش و پرورش یک قانون به شمار می‌رود و باید در تدوین کتب درسی به مسائل پرورشی توجه بیشتری شود زیرا یکی از مسائل پرورشی، آشنا کردن ذهن دانش‌آموزان با مسائل اجتماعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها