واشنگتن پست خبر داد:

سنای آمریکا رای به توقف تولید جنگنده F-22 داد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از مصوبه مجلس سنای آمریکا برای توقف تولید هواپیمای جنگنده F-22 خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۵۳۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، اعضای مجلس سنای آمریکا و اعضای مجلس نمایندگان در مورد توقف تولید هواپیمای جنگنده F-22 با یکدیگر اختلاف نظر دارند و باید قبل از ارسال یک لایحه نهایی به دفتر ریاست جمهوری به منظور امضا و به قانون تبدیل شدن آن اختلافات خود را کنار بگذارند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که طرح یک میلیارد و 750 میلیون دلاری نمایندگان کنگره را برای ساخت تعداد بیشتری از هواپیمای جنگنده F-22 وتو خواهد کرد.

باراک اوباما پس از رای اعضای مجلس سنای آمریکا گفت: هم اکنون که نظامیان ما در عراق و افغانستان حضور دارند ساخت هواپیمای  جنگنده F-22 به عنوان اتلاف غیر موجه منابع محسوب می شود و باید صرف اقدامات سودمندتر از جمله تهیه سلاح برای سربازان در عراق و افغانستان شود.

واشنگتن پست نوشت: کارل لوین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا و جان مک کین نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پشنهاداتی را برای منتفی کردن تصمیم پیشین کمیته خدمات نظامی در زمینه توسعه برنامه تخصیص بودجه به بیش از187هواپیما ارائه دادند.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به اعضای مجلس سنای آمریکا گفت: طبق گفته وزیر دفاع آمریکا و فرمانده های نظامی نیازی به تولید هواپیماهای جنگنده نداریم.

رابرت گیتس همچنین روز گذشته گفت با پیوستن 22 هزار سرباز دیگر به ارتش آمریکا شمار نظامیان این کشور به 569 هزار نفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها