بازگشت نواز شریف به دنیای سیاست

پس از رای دیوان عالی پاکستان، دادگاه عالی این کشور نیز دیروز جمعه با تبرئه کردن "نواز شریف" از اتهام هواپیماربائی، حکم بازگشت او را به مناصب دولتی را صادر کرد.
کد خبر: ۲۶۶۸۵۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، "نواز شریف" نخست وزیر سابق پاکستان از سال 1999 مورد اتهام بود.به این ترتیب و با تبرئه شدن شریف در دادگاه عالی، وی می تواند مجددا وارد مناصب دولتی شود.

در ماه گذشته نیز دیوان عالی پاکستان مجوز شرکت نواز شریف در انتخابات را صادر کرده بود.

نواز شریف از سال 1999 و پس از آنکه در پرونده کودتا علیه "پرویز مشرف" رئیس جمهور پاکستان و هواپیماربایی مجرم شناخته شد از مناصب دولتی محروم شد. شریف در آن زمان نخست وزیرپاکستان بود.

شریف در حالی می تواند مجددا وارد مشاغل دولتی در پاکستان شود که وی در یک سال گذشته و دقیقا از زمان انتخابات پارلمانی پاکستان وارد عرصه سیاسی پاکستان شد و به رغم تهدید مبنی بر زندانی شدن همراه با "بی نظیر بوتو" رهبر مقتول حزب مردم، به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.

پس از ترور بوتو، شریف با حزب مردم ائتلاف کرد و بدین ترتیب توانستند در انتخابات به پیروزی برسند اما پس از پیروزی و تشکیل دولت توسط حزب مسلم لیگ شاخه نواز و حزب مردم، این دو حزب دچار اختلاف نظر شدند که نتیجه آن خروج اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز از دولت بود.

با این اوصاف و با رفع ممنوعیت از شریف باید در تحولات آتی پاکستان منتظر ورود وی به مشاغل رده بالای حکومتی این کشور بود.    

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها