کمیسیون اتحادیه اروپا:

شهرک سازی اسرائیل اقتصاد فلسطین را فلج کرده است

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که شهرک سازی رژیم اسرائیل در کرانه باختری اقتصاد فلسطین را فلج کرده است و باعث شده تا فلسطینی ها چشم به کمک خارجی ها بدوزند.
کد خبر: ۲۶۵۹۱۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنتی وار، نگرانی وزارت خارجه رژیم اسرائیل در مورد فشار برای توقف شهرک سازی نشان از افزایش تنش ها میان مقامات صهیونیستی و اتحادیه اروپا است و تاکنون دو طرف نتوانستند به توافقی در این مورد دست یابند.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که سلب مالکیت فلسطینی ها از سرزمین های خود و اداره صدها ایستگاه بازرسی توسط نیروهای اسراییلی اقتصاد فلسطین را فلج کرده است.

دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه نیز گفت: 509 میلیون دلار سالانه برای حفظ جاده ها و ایستگاههای بازرسی اسرائیلی هزینه شده است.

در گزارشی که در ماه ژوئن از سوی این دفتر منتشر شد، آمده است که تقریبا 30 درصد شهرکها در کرانه باختری طبق مقررات متعلق به مردم فلسطین است.

بر اساس این گزارش تقریبا 40 درصد مناطق در کرانه باختری و شرق بیت المقدس توسط صهیونیستها تصرف شده اند.

رژیم صهیونیستی همواره از بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی و غیرقابل تقسیم خود یاد کرده است.

اگر چه اصلی ترین شرط نتانیاهو برای موافقت با تشکیل دولت مستقل فلسطینی، خلع سلاح کامل این دولت و در اختیار نداشتن هیچ گونه قوای نظامی از سوی وی عنوان شده و صرف نظر از پذیرش چنین شرطی توسط فلسطینیها، اما این سخنان انتقادهای گسترده ای را در داخل سرزمینهای اشغالی متوجه دولت صهیونیستی کرده و ادامه کار را برای شخص نتانیاهو دشوار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها