افراد عجول و منضبط بیشتر سکته می‌کنند

گروه سلامت: یک متخصص قلب و عروق درباره امکان بیشتر سکته در افراد عجول و منضبط هشدار داد. دکتر منوچهر قارونی در گفتگو با سلا‌مت نیوز اظهار کرد: نوع شخصیت و رفتار افراد در بروز بیماری‌های قلبی موثر است و امکان سکته افراد عجول و منضبط که در انجام کارها شتاب می‌ورزند و دارای حساسیت و خود خوری هستند نسبت به افرادی که خونسرد و وقت ناشناس هستند بیشتر است.
کد خبر: ۲۶۵۱۸۵

وی گفت: در افراد عجول علاوه بر دریافت بیشتر استرس از محیط، مصرف دخانیات نیز بیشتر دیده می‌شود و آنها از آمادگی بیشتری برای ابتلا به خطرات حمله قلبی برخوردارند. به گفته وی کسی که در همه عمر 3 نخ سیگار کشیده باشد 3 برابر کسی که سیگار نکشیده در معرض سکته قلبی قرار دارد.این متخصص قلب و عروق افزود: متاسفانه زمینه بروز سکته در کشور ما در حال حاضر از دوران کودکی آغاز می‌شود. نوع بازی کودکان که منجر به عدم تحرک آنها شده است و الگوی تغذیه کودکان که با باورهای غلط به افزایش چاقی آنها انجامیده است شرایط سکته قلبی را در بزرگسالی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کاهش سن سکته قلبی در کشور از 60 سال به 30 سال، بر خلاف گذشته شاهد افزایش سکته زنان در کشور نیز هستیم به طوری که در گذشته در برابر هر 5 مرد یک زن دچار سکته قلبی می‌شد اما امروزه در برابر هر 2 مرد یک زن دچار سکته قلبی می‌شود.دکتر قارونی برای پیشگیری و کاهش سکته‌های قلبی بر تغییر الگوی تغذیه، ورزش و تحرک و مقاومت دربرابر استرس‌ها و فشارهای عصبی تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها