کاهش عوارض شیمی درمانی با مصرف سیر

محققان دریافتند مصرف سیر باعث کاهش خطر بروز عوارض جانبی شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان پروستات و سینه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۶۴۵

به گزارش سلامت نیوز، به گفته محققان سرطان دانشگاه هنگ کنگ مصرف سیر تاثیر‌گذاری داروی شیمی درمانی دوستاکسل را بدون تشدید عوارض جانبی آن افزایش می‌دهد.

بنا بر این گزارش ، به این ترتیب می‌توان دوز داروهای شیمی درمانی مصرفی بر این بیماران را کاهش داد.

بر اساس این گزارش ، داروی دوستاکسل اغلب برای شیمی‌درمانی افراد مبتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات استفاده می‌شود.

یادآور می‌شود ، همچنین محققان می‌گویند ترکیب ماده SMAC موجود در سیر با دوستاکسل رشد تومورهای سرطانی را 84 درصد کاهش می‌دهد که 37 درصد بیشتر از استفاده تنها از دوستاکسل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها