برگزیدگان 9 رشته مشخص شدند

نتایج جشنواره ربع قرن ‌دفاع مقدس

برگزیدگان 9 بخش از جشنواره ربع قرن دفاع مقدس شامل ترجمه، خاطره، زندگینامه داستانی، جُنگ، نثر ادبی، شعر، پژوهشهای نظامی، نامه‌ها و‌ وصیتنامه‌ها مشخص شد.
کد خبر: ۲۶۴۵۵۱

حسین نصرالله زنجانی معاون بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفتگو با مهر با اشاره به ادامه کار داوری در بخشهای مختلف این جایزه گفت: داوری در رشته‌های ترجمه، خاطره، زندگینامه داستانی و جُنگ هم به پایان رسید. به این ترتیب و با توجه به اتمام داوری در 5 گروه دیگر شامل نثر ادبی ، شعر ، پژوهشهای نظامی، نامه‌ها و وصیتنامه‌ها در روزهای گذشته برگزیدگان 9 رشته جشنواره ربع قرن دفاع مقدس مشخص شدند.

وی با بیان اینکه «در حال حاضر هیئت داوران هر کدام از این رشته‌ها در حال تدوین بیانیه پایانی‌شان هستند» و بدون اشاره به اسامی این تعداد از برگزیدگان جشنواره مذکور افزود: بر اساس آئین‌نامه جشنواره ربع قرن دفاع مقدس هر رشته می‌تواند یک اثر برگزیده و 2 اثر تقدیری داشته باشد اما طبیعتاً با توجه به سلایق و ارزیابی‌های مختلف، در بعضی گروهها اثر برگزیده بوده و اثر تقدیری نبوده و یا بالعکس.

زنجانی اضافه کرد: با توجه به اینکه جشنواره در پی به دست دادن شناختنامه‌ای جامع از دفاع مقدس است داوران حتی‌المقدور سعی کرده‌اند که در گروههای مربوطه‌شان اثر یا آثار برگزیده وجود داشته باشد که این مسئله تا زمان اعلام نتایج مسکوت می‌ماند.

معاون بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همچنین با اشاره به برگزار نشدن جلسات داوری در برخی گروههای جشنواره به دلیل آلودگی شدید هوای تهران و تعطیلی بسیاری از مراکز دولتی و غیر دولتی ابراز امیدواری کرد داوری در برخی رشته‌ها از جمله پژوهشهای نظامی، پژوهشهای اجتماعی، داستان و داستان کودک و نوجوان تا چند روز آینده به پایان برسد.

وی تاکید کرد: یکی از بخشهای مهم و پراثر ما بخش خاطره بود که تقریباً یک سوم کل آثار را در بر می‌گرفت. خوشبختانه داوری در این بخش به همراه بخش شعر که در آن بخش هم تعداد زیادی اثر ارسال شده بود هفته قبل به پایان رسید.

زنجانی آخر تیر ماه را زمان نهایی داوری جشنواره ربع قرن دفاع مقدس اعلام کرد و همچنین درباره برخی اخبار درباره برگزار نشدن جایزه کتاب سال دفاع مقدس گفت: پیشنهادهایی مبنی بر برگزار نشدن سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شده ارائه شده و این احتمال که جایزه مذکور امسال برگزار نشود وجود دارد.

معاون بخش ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با یادآوری این نکته که «سابقه برگزاری جایزه کتاب سال دفاع مقدس را به صورت دوسالانه داشته‌ایم» اضافه کرد: با توجه به اینکه بنیاد امسال برگزاری دو جشنواره بزرگ را در دست انجام دارد و با توجه به پیشنهادهای مورد اشاره ما از برگزاری جشنواره کتاب سال به صورت دوسالانه و در واقعه برگزاری آن در سل آینده استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم به این صورت جایزه کتاب سال هم به حاشیه نخواهد رفت و اهمیت همیشگی خود را خواهد داشت.

وی گفت: انشا‌الله جشنواره ربع قرن دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود و تمام همت بنیاد و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره هم در همین راستاست که با تامین اعتبارات مورد نیاز و همچنین استفاه از ظرفیت رسانه ملی، این جشنواره را اواخر شهریور ماه و در هفته دفاع مقدس در سطحی مناسب برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها