حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با هنرمندان:

انقلاب فرهنگی ایران برای بقا نیاز به اصحاب فرهنگی دارد

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که امام خمینی(ره) سرسلسله هنرمندان است، گفت: جامعه ما دوباره از دل تاریخ، اندیشه‌ها و رهنمودهای امام را بیرون آورده و برای آباد کردن زندگی از آنها استفاده می‌کند. به گزارش مهر، آیین تجدید میثاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با آرمان‌های امام خمینی(ره) روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، محمد حسین صفارهرندی و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در حسینیه جماران برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۷۳۷۹

صفارهرندی در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت: راهی که امام پیش پای ملت ایران گذاشت هر چه مشمول مرور زمان می‌شود جلوه‌های زیباتری از خود بروز می‌دهد و همچنان که درضمیر همه حقایق هستی نهفته است هر چه جوهر حقیقی این حقایق بیشتر آشکار می‌شود گروندگان بیشتری نیز به سمت آن می‌روند.

صفارهرندی در ادامه تصریح کرد: امام سرسلسله هنرمندان زمانه است که زمانه خود را به درستی می‌شناخت و امروز هنرمندان بزرگ، بسیج حق طلبی را در مقابل زیاده‌خواهان و مستکبران گسترده‌تر می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها زمینه‌های بیشتری را برای شناخت امام و آرمان‌های ایشان فراهم آورد.

وی در ادامه یاد و خاطره زنده یاد طاهره صفارزاده را نیز گرامی داشت.

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه داد: در انقلاب فرهنگی ایران که رهبرش یک فیلسوف بود پیروزی به مدد اصحاب رسانه، اهالی فرهنگ و روحانیت پدید آمد که در آن همه مردم با یکدیگر برادر هستند و دین، محور همه چیز است. انقلاب فرهنگی برای استمرار و برای بقای خود نیاز به اصحاب فرهنگی دارد لذا اصحاب فرهنگ بزرگترین نقش را در تداوم این انقلاب فرهنگی دارند.

 سیدحسن خمینی اظهار کرد: جامعه فرهنگی ما بیش از هر فرهنگ دیگری در پیروزی و پیشبرد آرمان‌های انقلاب پیشقدم بود و بقای این انقلاب نیز ان‌شاءالله با مدد اصحاب فرهنگی استمرار پیدا خواهد کرد و به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها