یونایتدپرس: وزیر دارایی آلمان هشدار داد، کسری بودجه این کشور طی سال 2010 میلادی بشدت افزایش می‌یابد و به بالاترین حد خود پس از جنگ جهانی دوم خواهد رسید. پیتر اشتاین بروک تصریح کرد، کسری بودجه آلمان طی سال آینده به بیش از 122 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم پس از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه خواهد بود. کسری بودجه آلمان سال گذشته به 16 میلیارد دلار رسید و این رقم امسال به بیش از 68 میلیارد دلار می‌رسد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افزایش شکاف بودجه، دولت مرکل را در اجرای سیاست کاهش مالیات بر درآمد ناکام خواهد گذاشت. افزایش کسری بودجه همچنین دولت آلمان را در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است. انتخابات سراسری آلمان قرار است 27 سپتامبر برگزار شود.
کد خبر: ۲۵۳۴۲۹

کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه 

خبرگزاری فرانسه: موسسه آمار فرانسه از کاهش 2/1 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در 3 ماهه نخست 2009 خبر داد.

این در حالی است که تولید ناخالص داخلی فرانسه در 3 ماهه آخر 2008، یک و نیم درصد کاهش یافته بود.

کاهش تولید ناخالص داخلی فرانسه، رسما این کشور را وارد دوران کندی رشد اقتصادی می‌کند. نرخ رشد اقتصادی این کشور در 3 ماهه سوم سال 2008 با افزایش اندک 1/0 درصد مواجه شده بود. این ارقام با وجود این نشان می‌دهند که فرانسه هم‌اکنون در برابر بحران جهانی بهتر از شرکای اصلی خود مقاومت می‌کند.

کاهش نمایندگی‌های کرایسلر و جنرال موتورز

واحد مرکزی خبر: با تشدید بحران رکود اقتصادی در آمریکا، شرکت خودرو سازی کرایسلر اعلام کرد، صدها نمایندگی فروش خود را تعطیل می‌کند. این شرکت خودرو سازی که سال‌هاست می‌کوشد برای تطبیق شرایط خود با روند نزولی تقاضا در بازار از تعداد نمایندگی‌های خود بکاهد، دیروز اعلام کرد نزدیک به 800 نمایندگی مجاز فروش خود یعنی 25 درصد از آنها را حذف می‌کند. این تصمیم تا 9 ژوئن (19 خرداد) به اجرا گذاشته خواهد شد. شرکت خودرو سازی جنرال موتورز هم اعلام کرد، 1100 نمایندگی مجاز را از شبکه فروش خود حذف می‌کند. هرچند که برخی از نمایندگی‌های فروش سعی خواهند کرد به فعالیت‌شان ادامه دهند و در کنار ارائه خدمات پس از فروش، خودروهای دست دوم بفروشند، ولی این تصمیم احتمالا به بیکاری ده‌ها هزار نفر در آمریکا خواهد انجامید.

زیان 4 میلیارد دلاری غول الکترونیکی ژاپن

الجزیره: غول بزرگ الکترونیکی ژاپن 4 میلیارد دلار زیان کرد.

مسوولان شرکت بزرگ پاناسونیک اعلام کردند: این شرکت سال گذشته مالی منتهی به ماه مارس، حدود 4 میلیارد دلار زیان متحمل شد. این نخستین سال است که شرکت پاناسونیک در 14 سال گذشته زیان می‌کند.

ایتالیا بیش از پیش در رکود اقتصادی فرو رفت

فرانس پرس: با کاهش 4/2 درصدی رشد اقتصادی ایتالیا در 3 ماهه نخست امسال، این کشور بیش از پیش در رکود اقتصادی فرو رفت.براساس آمار و ارقامی که سازمان ملی آمار ایتالیا اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی ایتالیا در 3 ماهه نخست امسال 4/2 درصد کاهش یافته و این میزان کاهش از سال 1980 تاکنون در این کشور سابقه نداشته است. کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی، کاهش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی، صنایع و بخش خدمات را در این کاهش موثر می‌دانند.در مقیاس سالانه نیز تولید ناخالص داخلی ایتالیا در 3 ماهه نخست امسال 9/5 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این کاهش تولید ناخالص داخلی ایتالیا بیشتر از رقمی است که تحلیلگران مسائل اقتصادی و مالی پیش‌بینی کرده بودند.

کاهش رشد اقتصادی هلند

واحد مرکزی خبر: تولید ناخالص داخلی هلند در 3 ماهه نخست امسال 8/2 درصد نسبت به 3 ماهه چهارم سال 2008 کاهش یافت.براساس نخستین ارزیابی‌های اداره مرکزی آمار هلند تولید ناخالص داخلی این کشور در 3 ماهه نخست امسال 5/4 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته کاهش یافت. حجم صادرات و سرمایه‌گذاری‌ها نیز در هلند در همین مدت بشدت کاهش یافت. از جنگ جهانی دوم تاکنون، نخستین بار است که تولید ناخالص داخلی هلند تا این حد کاهش می‌یابد.

میزان صادرات و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این کشور در 3 ماهه نخست امسال بشدت کاهش یافته و برای نخستین بار از چند سال پیش تاکنون نیز مصرف خانوارهای هلندی بشدت کاهش یافته است.

شرکت سونی برای نخستین بار طی 14 سال اخیر زیان دید

فارس: شرکت سونی اعلام کرد، به دنبال کاهش شدید فروش برای نخستین بار طی 14 سال اخیر با زیان و ضرر روبه‌رو خواهد شد.به گزارش بلومبرگ، میزان زیان و ضرر سونی در سال مالی منتهی به مارس 2009 به بیش از 9/98 میلیارد ین معادل 04/1 میلیارد دلار رسید. سونی در سال مالی قبل با سود 369/4 میلیارد دلاری روبه‌رو بوده است. کاهش شدید فروش و افزایش ارزش ین تاثیر زیادی در زیان و ضرر سونی داشته است. میزان فروش جهانی سونی در این مدت بیش از 9/12 درصد کاهش داشته است. سونی قصد دارد 8 هزار نفر از 185 هزار کارمند خود را اخراج و 10 درصد کارخانه‌ها را تعطیل کند.انتشار این خبر موجب کاهش 8/6 درصدی ارزش سهام سونی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها