امروز در امریکا رخ داد

رونمایی از اولین پیوند صورت در جهان

"کانی کالپ" زن 46 ساله امریکایی که پنج ماه پیش تحت اولین عمل جراحی پیوند صورت در دنیا قرار گرفته بود، امروز چهارشنبه در برابر رسانه های جمعی رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۰۶۲۰

به گزارش خبرگزاریها، پنج سال پیش ، شلیک مستقیم گلوله به صورت کالپ که از اهالی ایالت اوهایو است، حفره ای بزرگ در وسط صورت او ایجاد کرده و همین وضع، موجب شده بود او بخاطر این چهره زشت  پس از مرخص شدن از بیمارستان، خود را در خانه محبوس کند.

 

پزشکان امریکایی پنج ماه قبل اولین جراحی پیوند صورت دنیا را روی کالپ انجام دادند و او عاقبت امروز در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت تا نتیجه تلاش پزشکان بیمارستان دانشگاه کلیولند را در معرض قضاوت جهانیان قرار دهد.

 

تصویر سمت چپ ، چهره کانی را قبل از عمل جراحی و عکس سمت راست او را در نشست خبری دیروز در دانشگاه کلیولند نشان می دهد. تصویر بالا هم مربوط به زمانی است که او هنوز دچار صدمه ناشی از شلیک گلوله به صورتش نشده بود.

 

تا پیش از برگزاری کنفرانس خبری دیروز هیچکس نمی دانست کانی پس از عمل چه شکل و شمایلی پیدا کرده است.

 

عمل جراحی پیوند صورت کانی 22 ساعت طول کشید و تیمی 40 نفره از پزشکان 80 درصد چهره او از جمله ماهیچه ها، بخشی از استخوانها و عروق خونی را با صورت فردی دیگر که بر اثر حادثه  جان خود را از دست داده بود، جایگزین کنند.

 

هزینه این عمل حدود 300 هزار دلار بود که دانشگاه کلیولند آن را پرداخت کرده است.


آنچنانکه کانی می گوید او در ژانویه سال جاری میلادی برای اولین بار پس از حدود پنج سال به یمن صورت و فک جدیدش موفق به خوردن غذا شد.


پزشکان معالج پیش بینی کرده اند او طی سه ماه آینده به زندگی عادی بازگردد.

رضا سادات
جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها