دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: احمدی‌نژاد مناسب‌ترین گزینه برای استمرار گفتمان امام خمینی(ره) است.او افزود: فضای امپراطوری خبری صهیونیسم علیه احمدی‌نژاد شاخص مناسب دیگری برای ارزیابی است.
کد خبر: ۲۵۰۱۵۴

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ظهر امروز با حضور در نشست انتخابات «چرا احمدی‌نژاد؟» که به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران با مقایسه برخی از دستاوردهای دولت نهم دولت‌های گذشته، اظهار داشت: با سهمیه‌بندی بنزین در دولت نهم روزانه بیش از 20 میلیون لیتر صرفه‌جویی داشته‌ایم، آمار تولید مسکن در دولت نهم به 1و نیم میلیون واحد در سال رسیده است، 20 میلیون تلفن واگذار شده و تعداد تلفن ثابت و همراه کشور به 45 میلیون رسیده است، بیش از 2 و نیم میلیون شغل جدید در این دوران ایجاد شده است و در حوزه ورزش هم در این دوران 2634 پروژه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ارزش صادرات غیر نفتی در سال 86 به بیش از 15 و نیم میلیارد دلار رسیده است، رشد تولید نالخالص داخلی در سال 85 به 3/5 درصد رسیده است و سرمایه‌گذاری هم در دولت نهم تا 1/8 درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نهم در زمینه خصوصی‌سازی هم گام‌های موثری برداشته است، تصریح کرد: دستیابی به چرخه سوخت هسته‌ای، تولید داروهای کنترل ایدز، سرطان و بیماری‌های مختلف دیگر، در آزمایش داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج، تولید موشک‌ها، ماهواره و زیردریایی، ساخت تجهیزات جدید دفاعی و نظامی و... تنها گوشه‌ای از دستاوردهای بزرگ و گسترده دولت نهم است.

فدایی با بیان اینکه ذکر این موارد فقط برای تسهیل مقایسه عملکردی دولت‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: علی‌رغم این اقدامات، رسانه‌های زنجیره‌ای می‌خواهند کارهای مثبت دولت را نادیده گرفته و آنها را انکار می‌کنند.

وی با اشاره به رویکردهای دولت نهم اظهار داشت: خدمت‌گزاری، عدالت‌طلبی، ساده‌زیستی، مردمی‌بودن، توجه به محرومین، رویه ضداشرافی، توجه به توسعه، شجاعت در تصیم‌گیری، استکبار‌ستیزی، مبارزه با فساد، افزایش اتحاد ملی و انسجام اسلامی، خودباوری، تحقق فرهنگ توانستن، توسعه فرهنگ پایداری، ایستادگی در مقابل مفاهیم نادرست جهانی برخی از مختصات رویکردی دولت نهم است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با تاکید بر اینکه مخالفت جدی دولت در مقابل قدرت‌های استکباری، امتیاز ویژه دولت نهم بوده است، گفت: تحلیل شرایط بین‌المللی نشان می‌دهد که شکل‌گیری این جریان باعث ایجاد و تثبیت فرهنگ پایداری در ملت‌های آزاده جهان شده است که قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فضای امپراطوری خبری صهیونیسم جهانی علیه جمهوری اسلامی و شخص احمدی‌نژاد شاخص مناسب دیگری برای ارزیابی دولت نهم است، ادامه داد: در سال‌های گذشته چالش‌های جدی برای تحقق برنامه‌های بین‌المللی کشور وجود داشت که در دولت نهم با شجاعت و درایت رئیس جمهور به مواضع خود نزدیک‌تر شده‌ایم، اگر روزی می‌خواستند با فشار مراکز آزمایشگاهی هسته‌ای ما را تعطیل کنند اما امروز بیش از 7 هزار سانتریفیوژ تولید کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه داخلی یک جریان افراطی و انحرافی قدرت‌طلب با تمام ظرفیت به دنبال کارشکنی علیه دولت بوده و با ارائه آمار غیرواقعی و سیاه‌نمایی در پی ایجاد یأس در بین مردم است تا ثابت کند شرایط کشور بحرانی است در حالی که وضعیت کنونی کشور در اوج اقتدار و امنیت ملی است.

فدایی ادامه داد: چالش دین‌گریزی مردم، چالش گسست بین نسل‌ها، چالش بین حاکمیت، چالش بین ملت و حاکمیت که در دولت‌های گذشته به صورت لحظه‌ای در کشور پمپاژ می‌شد، چالش‌های کاذبی بودند که با عملکرد مثبت دولت نهم به فرصت تبدیل شده است و زنده شدن نام و یاد امام و ارزش‌های انقلاب در این دوران قابل مقایسه با قبل نیست که مهم‌ترین دستاورد دولت نهم است.

احمدی‌نژاد مناسب‌ترین گزینه برای استمرار گفتمان امام (ره) است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تمام این موارد نشان‌دهنده عیوبی است که مخالفان برای دولت نهم ساحته‌اند، اظهار داشت: یکی از عیب‌های اساسی احمدی‌نژاد پرکاری و تلاش شبانه‌روزی وی می‌باشد که برخی همکاران او را از قافله‌ دولت عقب انداخته است همچنین سرعت و شتاب احمدی‌نژاد به قدری زیاد است که بسیاری از مسئولین را خسته کرده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به ادعای یکی از مسئولین دولت‌های گذشته در خصوص اینکه باید با مردم فرق داشته باشیم، گفت: مسئولین دولت نهم برای ورزش به اسکی روی آب نمی‌روند.
وی شجاعت در تصمیم‌گیری را عیب دیگر احمدی‌نژاد دانست و گفت: کارهای کارشناسی دولت که با همه سلایق مختلف، اجرایی بودن آنها محرز شده است مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما احمدی‌نژاد علی‌رغم هزینه‌ها و عواقبی که اجرای این امور درپی دارد تن به اجرای آنها داده است.

فدایی به شجاعت در عرصه بین‌المللی و ایستادگی در مقابل هنجارهای ظالمانه استکبار جهانی در دولت نهم اشاره کرد و گفت: در گذشته هنجارهای فرهنگی و ارزشی ملت که منبعث از فرهنگ اسلام بود را ساختارشکنی کرده و از آنها عبور کردند، در حالی که احمدی‌نژاد از هنجارهای ظالمانه حاکم بر جهان عبور می‌کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تأکید کرد: تمام این موارد ما را به این جمع‌بندی می‌رساند که احمدی‌نژاد مناسب‌ترین گزینه برای استمرار گفتمان امام (ره) است.

فدایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تشابه خصوصیات احمدی‌نژاد و موسوی که سبب عدم شفافیت فضای انتخاباتی گشته است، گفت: ما در مقام نقد دیگران نیستیم و تنها به اثبات خود می‌پردازیم، اولاً که مدیریت دهه نخست انقلاب قابل ارزیابی با مدیریت دهه‌های دوم و سوم نیست، چون فضای معنوی، فرهنگی حاصل از دفاع مقدس و حمایت گسترده امام از مسئولین به اعتبار شکل‌گیری نظام سبب ایجاد شرایط ویژه در آن دوران بود، پس نمی‌توان مدیریت آن دوران در دستمایه ارزیابی شخصی مدیران آن زمان قرار داد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بحث توان و ظرفیت افراد مطرح نبود چون همه با تمام توان در صحنه حاضر بوده و درپی دفاع از انقلاب بودند، حال اگر کسی درپی مصادره آن دوران برای اثبات مدیریت خود باشد به ملت جفا کرده است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه مدیران آن دوران را نمی‌توان در مقام ارزیابی عملکردی بررسی کرد ادامه داد: دستاوردهای دوران دفاع مقدس به ظرفیت عمومی ملت وابسته بود ولی در دوره‌های بعدی توانایی فرد در مدیریت جامعه بخوبی قابل اندازه‌گیری و مقایسه است.

فدایی با بیان اینکه تنها راه ارزیابی ملت بررسی مسئولیت‌های اجرایی و رویکردهای افراد در دو دهه اخیر می‌باشد، اظهار داشت: موسوی در این دو دهه مسئولیت اجرایی قابل ذکری نداشته است، پس در این مورد سکوت می‌کنیم و در حوزه رویکردی هم ایشان حضور فعالی نداشتند و جایی برای مقایسه باقی نگذاشته‌اند.

وی افزود: ایشان حتی در مقاطع حساس مثل کوی دانشگاه و توهین به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی هیچ موضعی نگرفتند پس مثل هندوانه سربسته است که قضاوت شفاف را غیرممکن می‌کند.

استناد به گزارش دیوان محاسبات جایگاه عمومی ندارد

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوال دیگری پیرامون برخی انتقادات مطرح از دولت از جمله 300 میلیارد دلار گمشده، گفت: دستگاه‌های نظارتی مثل دیوان محاسبات در کشور وجود دارند که قبل از مجلس هفتم گزار‌ش‌های آنها با تأخیر 5 تا 6 ساله ارائه می‌شد اما در مجلس هشتم این دیوان در یک فاصله زمانی کوتاه 3 گزارش در خصوص تفریغ بودجه سال‌های 85، 86 و 7 ماهه اول سال 87 ارائه کرد که این گزارش تنها گزارش بخش حسابرسی دیوان محاسبات بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت‌های مختلف همواره گزارش‌های ارائه شده دچار اختلافات نجومی در ارقام بوده است، ادامه داد: گزارش دیوان محاسبات زمانی قابل استناد است که مرجع نهایی رسیدگی آن، یعنی بخش دادستانی حکم آن را صادر کند که آن هم قابل تجدیدنظر است، اما این گزارش این مراحل را طی نکرده و استناد به آن جایگاه عمومی ندارد.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که تداوم دولت نهم را سبب انسداد نظام می‌دانست، اظهار داشت: برخی روزنامه‌ها در دولت نهم بیشترین و غیرمنصفانه‌‌ترین اتهامات را به دولت و احمدی‌نژاد وارد کرده‌اند، شما می‌توانید به مقایسه این دوران با سال‌های گذشته که شعار توسعه سیاسی مطرح شده بود بپردازید، کسانی که چنین حرفی را می‌زنند فقط لازم است روزنامه‌ها را تحلیل کرده و میزان نقدها و تخریب‌ها را مقایسه کنند.

فدایی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون مشکلات اقتصادی نظیر تورم گفت: عملکرد دولت نهم کاملا مشخص و غیرقابل انکار است اما مشکل اقتصاد کشور یک مشکل ساختاری است، اقتصادی که مبتنی بر درآمدهای نفتی باشد و حجم زیاد فعالیت‌های دولتی امکان رقابت به بخش خصوصی را ندهد و با یارانه‌ها اداره شود سرانجام به گرانی قیمت‌ کالا و خدمات می‌انجامد و فضای شفاف برای رقابت اقتصادی را از بین می‌برد.

وی افزود: اقتصاد ما تجاری و بازرگانی نیست و بیشتر به جنبه تولیدی و ساختاری توجه دارد، تحلیل‌گران اقتصادی هم برای حل معضلات اقتصاد کشور بیش از توجه به تخصص، رفتارهای سیاسی را در پیش می‌گیرند که همین مشکلات ساختاری امکان اصلاح اقتصاد کشور را دشوار کرده است ولی احمدی‌نژاد با جسارت و قدرت به این عرصه هم وارد شده که می‌تواند راهگشا باشد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور با اقتصاددانان ناتوان و ترسو حل نخواهد شد، گفت: موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها که احمدی‌نژاد با شجاعت در آن وارد شده می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و باید به این جراحی بزرگ در اقتصاد ملی تن دهیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در خصوص عملکرد بین‌المللی دولت نهم با اشاره به اجلاس ژنو تصریح کرد: در دولت گذشته در حالی که نماینده کشور در پاریس، نمایندگان غرب را تهدید می‌کرد که مجلس پروتکل الحاقی را لغو خواهد کرد، مجلس ششم با طرح سه فوریتی درپی تصویب پروتکل بود که این جز خواری و ذلت برای ملت نیست.

فدایی با مقایسه رویکردهای دولت نهم با سال‌های گذشته اظهار داشت: احمدی‌نژاد با رفتار شجاعانه خود فرهنگ پایداری را در جهان تثبیت کرد.

ما به رفتار احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حذف مدیران با سابقه در دولت نهم تأکید کرد: آمار تغییرات مدیران از رتبه مدیرکل به بالا در دولت نهم موجود است و مقایسه آن با گذشته همه چیز را مشخص می‌کند، در دولت گذشته حتی سرایدار مدرسه را هم عوض کرده‌اند.

وی در خصوص سهام عدالت و طرح شبهه گداپروری در دولت نهم اظهار داشت: بازگرداندن اموال انباشته شده توده ملت به آنها به صورت کارآمد نمی‌تواند کار بدی باشد، در حالی که در دولت‌های گذشته مطرح می‌شد که برای توسعه اقتصادی باید سرمایه‌دارها را سرمایه‌دارتر کرد تا در سایه آن محرومان هم به نان و نوایی برسند، آنها انباشت سرمایه در یک طبقه خاص را بد نمی‌دانستند و حتی راه توسعه را همین می‌‌خواندند.

وی افزود: رسیدگی به محرومان در توجه به تأمین اجتماعی، پرداخت سهام عدالت و حتی پرداخت نقدی است که در دولت نهم پیگیری می‌شود.

فدایی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون سازمان مدیریت اظهار داشت: بزرگ‌ترین مانع برنامه‌های اجرایی کشور سازمان مدیریت بود که این مشکل در زمان‌های مختلف وجود داشت، کتاب مبانی نظری برنامه چهارم راه نجات اقتصاد ملی کشور را حل شدن اقتصاد کشور در هنجارهای قدرت‌های جهانی دانسته بود که این بر‌آیند ایده‌های لیبرال دموکراسی است، مدیرانی که سوابق آنها به 30 سال هم می‌رسید در سال‌های گذشته چه نسخه شفابخشی برای اقتصاد بیمار کشور نوشتند؟

فدایی در خصوص کاندیداتوری محسن رضایی و احتمال کاهش آرای احمدی‌نژاد اظهار داشت: اگر نامزدهایی که نفی کننده احمدی‌نژاد هستند، زیاد شود فرصت تبلیغاتی برای احمدی‌نژاد کم می‌شود که این ناعادلانه است، از سویی اگر این افراد متعلق به جریان اصول‌گرایی هستند نباید به ریزش رأی احمدی‌نژاد کمک کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در خصوص مواضع موسوی پیرامون حضور احمدی‌نژاد در اجلاس دوربان گفت: هر اقدامی که هنجارهای ظالمانه بین‌المللی را بشکند قابل تحسین است و ما به رفتار احمدی‌نژاد افتخار می‌کنیم، اسلام دین حق است و ملت ایران و هویت آنها نجات‌بخش برای جهانیان است حال اگر برخی فکر می‌کنند می‌توانند با پنبه سرببرند و به اهداف خود برسند ما یادآوری می‌کنیم که این نظریه قبلا تجربه خود را پس داده است.

فدایی در خصوص نگرانی‌های موجود پیرامون تخلفات انتخاباتی و تلاش برای تشکیل کمیته صیانت از آراء گفت: این ادامه همان جریانی است که می‌خواهد وضعیت کشور را بحرانی جلوه دهند تا یک موضوع غیرواقعی را در کشور پیگیری کند.

فدایی با بیان اینکه دروغ‌ها گاهی به قدری بزرگ هستند که نمی‌توان آنها را قبول کرد، اظهار داشت: کشور در بهترین شرایط موجود قرار دارد ولی برخی می‌خواهند با القای تخلفات انتخاباتی، ابتدا بحران‌های ساختگی خود را پیگیری کرده و ضمنا بهانه‌ای هم برای شکست بعد از انتخابات داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها