گروه اقتصاد: نماینده رئیس جمهور در صندوق مهر امام رضا (ع) اعلام کرد تمام زوج‌های متقاضی وام ازدواج از این صندوق که به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند حداکثر تا 15 اردیبهشت وام خود را دریافت می‌کنند. به گزارش مهر، علی سعیدلو، معاون رئیس جمهور در امور اجرایی و عضو هیات امنای صندوق مهر امام رضا (ع) در پایان جلسه مشترک مدیران عامل بانک‌ها که به منظور هماهنگی و تسریع در پرداخت وام‌ها تشکیل شده بود با اعلام این خبر افزود: براساس گزارش‌های موجود، در برخی از استان‌ها پرداخت وام ازدواج با تاخیر مواجه بود که با تدابیر اتخاذ شده در جلسه مشترک مقرر شد بانک‌های عامل حداکثر تا 15 اردیبهشت وام متقاضیان معرفی‌شده را پرداخت کنند.
کد خبر: ۲۴۸۱۳۳

وی افزود: با عنایت به تعامل، هماهنگی و تمهیدات فراهم شده بین بانک‌ها و صندوق روند پرداخت وام به گونه‌ای انجام خواهد شد که پس از این تاریخ، حداکثر ظرف 15 روز پس از معرفی از سوی صندوق به بانک‌ها، متقاضیان موفق به اخذ وام شوند و بانک‌های عامل نیز متعهد شده اند به این تقاضاها پاسخ فوری دهند.

سعیدلو تصریح کرد: اگر متقاضی در مدت 15 روز اعلام شده، موفق به دریافت وام نشود با مراجع مشخص شده در بانک‌ها و در نهایت با نهاد ریاست جمهوری تماس بگیرد.

پرداخت یک هفته‌ای وام ازدواج

در همین حال، مدیر عامل بانک ملی گفت: از 15 اردیبهشت تسهیلات ازدواج این بانک یک‌هفته‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی، مدیرعامل این بانک اعلام کرد: از 15 اردیبهشت، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک ملی از تاریخ معرفی به بانک ظرف مدت یک هفته پرداخت می‌شود. وی افزود: متقاضیانی که تاکنون برای اخذ تسهیلات به شعب مختلف بانک ملی معرفی شده‌اند، برای تکمیل مدارک و دریافت تسهیلات یاد شده می‌توانند در اسرع‌وقت به شعب مربوط مراجعه کنند.

آغاز بهره برداری از سامانه اینترنتی ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

از سوی دیگر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: به منظور گسترش بانکداری الکترونیکی و ساماندهی ارائه خدمات بانکی جهت سهولت و افزایش رضایت‌مندی مراجعان محترم نظام بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه اینترنتی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای مراجعه و ثبت نام مزدوجین جدید کرده است.

مقرر شده است مرحله دوم طرح در استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، گیلان، خوزستان و مرکزی به اجرا درآید.

بر این اساس از 5/2/1388 امکان ثبت‌نام متقاضیان دریافت قرض‌الحسنه ازدواج در استان‌ها از طریق سامانه اینترنتی VE.CBI.IR  فراهم شده است.

گفتنی است، صرفا متقاضیانی که تاریخ عقد آنان از 10/7/1387 (عید فطر سال گذشته) به بعد است، مشمول استفاده از قرض الحسنه 20 میلیون ریالی (زوجین 40 میلیون ریال ) بوده و می‌توانند در این سامانه ثبت‌‌نام کنند. ضمنا متقاضیان ساکن استان‌های یاد شده که تاریخ عقد آنها قبل از 10/7/1387 بوده می‌توانند برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به میزان 10میلیون ریال (زوجین 20 میلیون ریال) طبق روال پیشین به بانک‌های ذی ربط مراجعه کنند.

 بدیهی است متقاضیان دیگر استان‌ها که تاریخ عقد آنها قبل از 10/7/1387 است برای استفاده از تسهیلات 10 میلیون ریالی و چنانچه تاریخ عقد آنان بعد از 10/7/1387 باشد جهت استفاده از تسهیلات 20 میلیون ریالی، می‌توانند طبق روال پیشین برای اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها