جهرمی خبر داد:

ایجاد تحول بنیادین در ماموریت اصلی وزارت کار

وزیر کار و امور اجتماعی از ایجاد تحول بنیادین در ماموریت اصلی وزارتخانه متبوعش خبر داد و گفت: این برنامه به عنوان رویکرد جدید از برنامه های اصلی این وزارتخانه خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۸۰۶۲

به گزارش مهر، سید محمد جهرمی صبح شنبه در چهارمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر در تهران گفت: توسعه پایدار فرایندی است که فرصتها و امکان انتخاب انسان را گسترش و قابلیتهای وی را افزایش دهد.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: اهمیت توسعه به حدی است که اندیشمندان و پژوهشگران را به ارائه دیدگاهها و نظریات بسیاری در این زمینه ترغیب کرده است.

جهرمی در بخش دیگری از سخنانش یکی از این دیدگاهها را الگوی توسعه از طریق کارآفرینی اعلام و تصریح کرد: در این الگو دولتها ضمن تاکید بر اقتصاد بازار، آن را محرکی بسیار نیرومند برای توسعه به شمار می آورند به نحوی که دولتها باید شرایط ایجاد نوآوری و بهره برداری کارآفرینان از فرصتها را تسهیل کنند.

وی افزود: وزارت کار در سالیان اخیر برای حل مشکل اشتغال به بحث کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان توجهات ویژه ای را داشته و آموزشهایی را نیز ارائه کرده است.

وزیر کار و امور اجتماعی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی در تجاری سازی و تبدیل دانش به محصول و همچنین طراحی نظامهای جدید کسب و کار است و در این زمینه باید به آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینانه با توجه به شرایط اقتصادی و بازار کار توجه شود.

جهرمی محرک اساسی وزارتخانه متبوعش را توجه به اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: اساس و محور اصل 44 به عنوان سندی تحول زا در نظام اقتصادی کشور بر خصوصی سازی و گرایش به تولید ثروت مولد و توزیع عادلانه آن و در نهایت توسعه اقتصادی و اجتماعی مبتنی است.

وی یکی از بازوهای اصلی دولت در رشد و توسعه اقتصادی را پیاده سازی اصلاحیه اصل 44 مبنی بر ایجاد تحولی بنیادین در ماموریت وزارتخانه متبوعش دانست و افزود: ایجاد تحول در ماموریت اصلی وزارتخانه از برنامه های ما به شمار می رود.

وزیر کار و امور اجتماعی زمینه سازی و بسترسازی با هدف ایجاد کسب و کار توسط شهروندان را رویکرد جدید وزارت کار اعلام کرد و گفت: توجه به جامعه به ویژه قشر تحصیل کرده از برنامه های اصلی محسوب می شود.

جهرمی از تمایل بسیاری از شرکتهای معتبر بین المللی برای ورود به بازار ایران خبرداد و تصریح کرد: در این رابطه قوانین و مقررات، مدلهای جدید کسب و کار، فرآیندهای تجاری سازی و مدیریت و سازماندهی سیستم باید تصحیح و به روز شود تا از این طریق بتوانیم خروجیهای تجاری و قابل پذیرش از سوی بازار کار را دریافت کرد.

وی ارزش افزوده را حلقه مفقوده برنامه ریزی و حرکت نظام مند اعلام و تاکید کرد: وزارت کار برای ارج نهادن به فرصت شناسی ایده ها و دانش کارآفرینان این جشنواره ملی را ترتیب داده ولی این همه کار نیست.

وزیر کار و امور اجتماعی اهدافی از قبیل زمینه سازی برای رشد و پرورش استعدادهای برتر کشور در عرصه کار آفرینی و ترویج الگوهای موفق این بخش را از اهداف مهم جشنواره دانست و اظهار داشت: ایجاد ارتباط میان کارآفرینان، تشویق حامیان کارآفرینی به مشارکت و سرمایه گذاری، رشد اعتماد به نفس در کارآفرینان و همچنین حمایت معنوی از آنان می تواند به ایجاد کسب و کارهای جدید با تکیه بر تجارب گذشته منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها