معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: در 10 سال آینده ایران جزو کشورهای سازنده نیروگاه‌های اتمی در جهان خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۴۹۱۶
به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد سعیدی ظهر امروز در مراسم جشن ملی فناوری هسته‌ای که در دانشگاه قم برگزار شد، به مدیریت قوی و حمایت‌های مقام معظم رهبری از پیشرفت‌های فناوری هسته‌ای اشاره کرد و افزود: از ابتدای آغاز برنامه‌های هسته‌ای در کشور یکی از افرادی که با آگاهی به مسائل فنی و حقوقی این فعالیت‌ها بودند و با تیزبینی تمام این مسائل را پیگیری می‌کردند، مقام معظم رهبری بودند.

وی ادامه داد: حتی محمد البرادعی ‌مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با مقام معظم رهبری، از آشنایی ایشان با مفاد معاهده NPT و پروتکل الحاقی و سایر معاهدات بین‌المللی ابراز تعجب کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1382 که پروژه‌های هسته‌ای ایران و پیشرفت‌های دانشمندان علنی شد و فشارهای داخلی و خارجی علیه این پروژه‌ها شدت گرفت، مقام معظم رهبری از سازمان انرژی اتمی و دانشمندان خواست تا بدون هیچ‌گونه توجهی به این تهدیدات به کار خودمان ادامه دهیم.

سعیدی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما مسئولیت زیادی ایجاد کرده بود، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون هیچ‌گونه ناامیدی در ذهن دانشمندان هسته‌ای خطور نکرد، چراکه فرمایشات رهبری و حمایت‌های ایشان باعث ایجاد روحیه خودباوری در بین دانشمندان جوان ما شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی با اشاره به شروع به کار برنامه جامع هسته‌ای ایران از سال 76 تصریح کرد: از همان ابتدای فعالیت سعی کردیم از بعضی از کشورها در این زمینه راهنمایی و مشاوره بگیریم، اما هیچ کدام از این کشورها برای همکاری با ما راضی نشده بودند، از این رو ناچار بودیم مسیر دستیابی به فناوری هسته‌ای را با اتکا به استعدادهای دانشمندان جوان ایرانی طی کنیم. 

او گفت: مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر کشورهای برخوردار از انرژی هسته‌ای از پیشرفت‌های ایران در این دانش حیرت‌زده شدند و حتی باور نمی‌کردند که این پیشرفت‌ها با استفاده از ذهن خلاق جوانان ما محقق شده است.

سعیدی با اشاره به نصب حدود 7 هزار ماشین سانتریفیوژ در سایت نطنز، پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی در فناوری هسته‌ای را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: همان‌طوری که در سال 1376 به مسئولان اطمینان دادیم که طی پنج یا شش سال چرخه سوخت هسته‌ای را ایجاد کرده‌ایم، امروز هم به مسئولان اطمینان می‌دهیم که تا 10 سال آینده ایران جزو کشورهای سازنده نیروگاه‌های اتمی در جهان خواهد شد.

وی گفت: نسل‌های آینده از این نسلی که با تعهد، ایمان و پشتکار به این موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند، به نیکی یاد خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها