گروه اقتصاد: رئیس شورای اصناف کشور گفت: برای ساماندهی واحدهای بدون پروانه، از هیات دولت مجوز گرفته شده است و امید می‌رود با همکاری مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها تا پایان سال 88 هیچ واحد بدون پروانه باقی نماند.
کد خبر: ۲۴۱۲۱۵
به گزارش خبرنگار ما، قاسم نوده فراهانی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود 3 میلیون واحد صنفی در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود 800 هزار واحد صنفی بدون پروانه هستند.

وی افزود: به منظور ساماندهی واحدهای بدون پروانه، صدور پروانه کسب روانتر شده است و از اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی درخواست شده است موضوع واحدهای بدون پروانه را پیگیری کنند و اجازه احداث و ایجاد واحدهای بدون پروانه را ندهند.

وی افزود: طبق قانون نظام صنفی اگر فردی بخواهد واحد صنفی ایجاد کند، قبل از خرید محل کسب و سرمایه‌گذاری ابتدا باید از اتحادیه ذی‌ربط برای شغلی که می‌خواهد فعال شود، استعلام کند و اگر توانست پروانه کسب اخذ کند، می‌تواند فعالیت کند، اما متاسفانه این بند از قانون نظام صنفی رعایت نمی‌شود.

وی گفت: برای آن‌که واحدهای بدون پروانه را به پروانه‌دار شدن سوق دهیم، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، بین شورای اصناف کشور و وزارت بازرگانی در گام اول 5 کالا که مصرف روزانه مردم است، از جمله آب معدنی، نوشابه گازدار، روغن نباتی، پودر شوینده و مواد سلولزی از طریق شرکت‌های پخش فقط در اختیار واحدهای با پروانه کسب و کسانی که ملت کارت اصناف دارند، قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اصناف کشور در رابطه با اجرای مالیات بر ارزش افزوده، گفت: در این خصوص، فعالان اقتصادی و اصناف به 3 گروه بند الف، ب و ج تقسیم شده‌اند و بر این اساس گروه بند الف در اولویت اول قرار گرفته‌اند و طبق صورتجلسه‌ای که به امضا رسیده 2 نوبت آگهی در روزنامه‌ها در بهمن به چاپ رسید تا تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و بنکدارانی که مشمول بند الف هستند، ‌ثبت‌نام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها