نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی صبح امروز (دوشنبه، 12 اسفند‌ماه) در شهر شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۸۶۳۷

مهدی کیایی ـ مدیر کل اداره‌ حمایت از تولید و بازرگانی معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی ـ با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با توجه به رویکرد این اداره کل، مبنی بر برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در سال آینده به‌عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی به‌صورت پایلوت برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف و انتقال تجربه در گروه تخصصی چوب در استان فارس برگزار شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه که از 225 غرفه و سه سالن تشکیل شده و در فضای تقریبی 5700 مترمربع در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز در استان فارس برگزار شده است، رشته‌ها و تولیدات مختلف چوبی مانند منبت، معرق، خاتم‌کاری، حصیر‌بافی، بامبو و ... ارایه شده‌اند.

به گفته‌ی او، رشته‌های تخصصی در 72 غرفه‌ی این نمایشگاه معرفی و در 153 غرفه‌ی باقی‌مانده، دیگر رشته‌های فعال صنایع دستی 30 استان کشور در این نمایشگاه ارایه شده‌اند.

مدیر اداره کل حمایت از تولید و بازرگانی معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی اظهار داشت: سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی 12 تا 16 اسفندماه در شیراز با مشارکت 30 استان کشور برپاست و ساعت بازدید آن از ساعت 16 تا 21 است.

کیایی توضیح داد: چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی امسال از 18 تا 22 اسفند‌ماه در اهواز برگزار می‌شود و نمایشگاه سراسری صنایع دستی شیراز، سیزدهمین نمایشگاه سراسری امسال، چهارمین نمایشگاه سراسری استان فارس و نخستین نمایشگاه تخصصی در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها