رئیس انجمن اورولوژی ایران اعلام کرد:

آمادگی اورولوژیست‌ها برای مشاوره رایگان مردان

دکتر سید جلیل حسینی رئیس انجمن اورولوژی ایران از اعلام آمادگی حدود 700 اورولوژیست در سراسر کشور برای ارائه مشاوره و درمان رایگان همزمان با روز ملی سلامت مردان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۹۰۵

رئیس انجمن اورولوژی ایران در یک نشست خبری گفت: روز ملی سلامت مردان با 3 هدف طراحی شده است. ابتدا آن که فرهنگ سلامتی و توجه به سلامت قبل از بیماری در میان مردان کشور نهادینه شود. همچنین باید در نظر داشت که پزشک تنها به منظور درمان تربیت نشده بلکه پزشک یاور مردم در حفظ سلامتی آنهاست. همچنین مردم باید نسبت به بیماری‌های پرخطر و کم‌علامت حساس شوند.

وی گفت:‌ سرطان مثانه ازجمله بیماری‌های پرخطر است که می‌تواند علامتی جز تغییر در رنگ ادرار و یا وجود خون در ادرار نداشته باشد. تشخیص سریع این بیماری با انجام آزمایش‌های ساده امکان‌پذیر است و درمان سریع آن طول عمر طبیعی را به دنبال دارد. سیگار یکی از عوامل بروز سرطان مثانه است.

به گفته وی ، همزمان با سومین سال برگزاری روز سلامت ملی مردان بیش از 70 درصد (حدود 700 نفر) از اورولوژیست‌های کشور از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر یا ساعت‌های اعلام شده از طرف خود پزشکان به مشاوره، معاینه و درمان رایگان مردان سراسر کشور اقدام می‌کنند. به این منظور در 9 استان کشور ستاد ویژه طراحی شده است. همچنین در شهرهای کوچک اورولوژیست‌ها در مطب‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. پزشکان آماده برای ارائه خدمات به مردان در روز سلامت ملی مردان از طریق تلفن‌های اعلام شده نیز پاسخگوی علاقه‌مندان هستند.

ستاد تهران با شماره تلفن 88526900 آماده پاسخگویی است. همچنین شماره تلفن‌های ستاد استان‌ها در سایت انجمن اورولوژی به نشانیiuanet.org  در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. در شهرهایی که ستاد ندارند اسامی پزشکان داوطلب با شماره تلفن‌ها از طریق سایت انجمن اورولوژی در دسترس است.

رئیس انجمن اورولوژی ایران افزود: در روز سلامت ملی مردان، حدود 25 مرکز نیز از طرف شهرداری تهران در اختیار اورولوژیست‌ها قرار گرفته است. همچنین دانشگاه شهید بهشتی حدود 15 مرکز را برای ارائه خدمات مشاوره و درمان رایگان اورولوژیست‌ها در این روز در نظر گرفته که علاوه بر اورولوژیست‌ها از رزیدنت‌های داخلی و پوست نیز در این روز بهره گرفته می‌شود.

به گفته دکتر حسینی ، امکان مشاوره با اورولوژیست‌های ایرانی خارج از کشور به وسیله پست الکترونیک و چت در روز اول اسفند سال جاری فراهم شده است. به این منظور پزشکان اورولوژیست ایرانی خارج از کشور در روز سلامت ملی مردان حداقل 5 تا 6 ساعت پاسخگوی علاقه‌مندان خواهند بود. همچنین در این روز از طرف انجمن آنکولوژی و رادیوتراپی 7 نفر در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس انجمن اورولوژی از مردان خواست تا به سلامت خود توجه داشته باشند و در ادامه گفت: لازم است والدین پسربچه‌های زیر یک سال را به صورت کامل معاینه کنند و هرگونه تغییری در تخلیه مثانه را جدی بگیرند. در صورت عدم توجه به مسائل اورولوژی کودکان ممکن است این کودکان در آینده با مشکل باروری مواجه شوند.

نایب‌رئیس انجمن اورولوژی ایران نیز گفت:‌ لازم است والدین تنگی سوراخ خروجی ادرار در پسر بچه‌ها را جدی بگیرند؛ چراکه در صورت عدم توجه به این مورد، منجر به نارسایی‌های کلیه ‌شده و این در حالی است که تنگی سوراخ خروجی ادرار در پسر بچه‌ها با معاینه‌ای ساده از طرف والدین قابل تشخیص بوده و با درمانی ساده برطرف می‌شود.

دکتر زرگر گفت: در صورت عدم حمایت مسوولان وزارت بهداشت، ممکن است انجمن اورولوژی نتواند برای سال‌های آینده طرح روز سلامت ملی مردان را در کل کشور پوشش دهد. اغلب بیماری‌های خطیر کم‌علامت مانند پروستات قابل درمان هستند به شرط آن که زود تشخیص داده شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها