گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در پیامی با تاکید بر این‌که جنایات رژیم صهیونیستی به حساب دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی هم نوشته می‌شود، تصریح کرد: تمام حامیان این جنایات نیز که شریک جرم‌اند در دادگاه محاکمه سران صهیونیستی که به فضل الهی بزودی برپا خواهد شد به دست عدالت سپرده خواهند شد. به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد در این پیام خطاب به ملت‌های آزاده جهان، با بیان این‌که امروز هولوکاست واقعی در غزه و فلسطین در جریان است، تاکید کرد: ملت‌ها هیچ فرصتی را برای حمایت از مظلومین غزه از دست ندهند.
کد خبر: ۲۲۷۱۷۹

رئیس‌جمهور در این پیام، صحنه غزه را نشانه‌ای دیگر از ناکارآمدی نظام‌های استعماری حاکم بر جهان از جمله شورای امنیت برشمرد  و با بیان این‌که این سازمان‌ها در خدمت چند دولت مستکبر و سلطه‌طلب هستند، آورده است: ملت‌ها از این سازمان‌ها قطع امید کرده‌اند و به دنبال راهکار جدید و نظام‌های انسانی و عادلانه‌اند.

رئیس‌جمهور در ادامه پیام خود افزوده است: به طور جدی و رسمی از اتحادیه عرب و دولت‌های عربی و اسلامی بویژه مصر می‌خواهم که به وظایف خود در این برهه و حمایت از مردم غزه عمل کنند و نشان دهند که با رژیم صهیونیستی پیوستگی و هماهنگی ندارند. گذرگاه رفح و راه‌های دریایی برای کمک به مردم مظلوم باید هرچه زودتر بازگشایی و فرصت لازم در اختیار سایر دولت‌ها و ملت‌ها برای انجام وظایف انسانی قرار داده شود. اگر اتحادیه عرب امروز به کار نیاید، پس به چه کاری خواهد آمد؟

ارائه پیشنهادهای ایران برای تحریک دیپلماتیک بیشتر

منوچهر متکی، وزیر امورخارجه کشورمان هم در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی مقیم تهران، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران را به منظور تحرک دیپلماتیک بیشتر جامعه بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی ارائه کرد و خواستار توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین خواستار تحرک جدی اتحادیه عرب و اتخاذ تصمیمات قاطع برای برخورد با رژیم صهیونیستی، برگزاری نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی و بررسی راهکارهای قضایی بین‌المللی برای محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی و مرتکبین جنایات جنگی و ضدبشری آن رژیم شد.

تجمع اعتراض آمیز کلیمیان ایران مقابل دفتر سازمان ملل

جمعی از هموطنان کلیمی در اعتراض به کشتار مردم غزه در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر، در این تجمع که کودکان دبستانی کلیمی نیز حضور داشتند،کلیمیان اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگرقدس را در غزه محکوم کردند. رحمت‌الله رفیع، رئیس انجمن کلیمیان تهران نیز در حاشیه تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران افزود:کلیمیان ایران حمله وحشیانه اسرائیل به مردم غیر مسلح و بی گناه غزه را محکوم می‌کنند. وی افزود: هیچ دین و ایمانی کشتار بی گناهان را قبول نمی‌کند.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرایی از مجروحان غزه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران برای انتقال مجروحان غزه به ایران اعلام آمادگی کرده است. کامران باقری لنکرانی در حاشیه حضور رئیس‌جمهور در مجلس و تقدیم لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها همچنین از حضور تعداد محدودی از مجروحان به ایران خبر داد و تاکید کرد، اما اجازه انتقال حجم زیاد مجروحان داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها