شورای امنیت از حمله اروپا به دزدان دریایی سومالی حمایت کرد

شورای امنیت در قطعنامه‌ای، از عملیات جنگی اتحادیه اروپا علیه دزدان دریایی در سواحل سومالی و خلیج عدن حمایت کرد.
کد خبر: ۲۲۰۷۹۵
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، قطعنامه هزار و 846 شورای امنیت رسماً از تصمیم اتحادیه اروپا برای اجرای عملیات علیه دزدان دریایی موسوم به "یوناو‌ فور آتالانتا"‌ که از هشتم ماه میلادی جاری (دوشنبه آینده) قابل اجراست، حمایت کرد.

این تصمیم در راستای حفظ امنیت کشتی‌های تجاری عبوری از خیلج عدن و کشتی‌های برنامه جهانی تأمین آذوقه که کمک‌ها را برای نزدیک به سه میلیون نفر از مردم سومالی می‌برند، صورت می‌گیرد.

دراین قطعنامه از تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای مقابله با دزدی دریایی استقبال شده و از تصمیم اتحادیه اروپا که در دهم نوامبر گذشته برای انجام عملیات اتخاذ کرده بود ابراز خرسندی کرد که این نخستین عملیات دریایی در سواحل سومالی برای مقابله با دزدان دریایی است.

انتظار می‌رود که نیروی دریایی اروپا به فرماندهی انگلیس و مرکب از هفت کشتی و چند جنگنده جایگزین نیروی دریایی ناتو شوند که از اکتبر گذشته در این منطقه بوده است.

قطعنامه 1846 برای مدت یک سال اجازه ورود کشتی‌های جنگی برای مقابله با دزدان دریایی در آب‌های سومالی با موافقت دولت موگادیشو را می‌دهد و کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای نیز که با دولت انتقالی سومالی همکاری می‌کنند اجازه دارند برای سرکوب پدیده دزدی دریایی وارد آب‌های منطقه‌ای شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها