یوونتوس - اینترمیلان در مصافی سخت و تماشایی

امشب مهمترین بازی هفته بیست و سوم لیگ فوتبال ایتالیا (سری A) بین 2تیم بزرگ و مدعی یوونتوس و اینترمیلان در ورزشگاه دل آلپی شهر تورین برگزار می شود.
کد خبر: ۲۱۱۵۲
با توجه به این که این دو تیم جزو مربع قهرمانی هستند و دیگر بزرگ شهر میلان (آث) و لاتزیو را نیز در کنار خود می بینند ، نتیجه این دیدار هر چه باشد، به هر 2تیم و 2رقیب مزبور اثر خواهد گذاشت . در هفته های اخیر هیچ یک از 2تیم کامل کار نکرده و ایرادهایی داشته اند که این را می توان باپیامدهای حساس شدن کار و عصبی تر شدن این تیمها مرتبط دانست . با این حال مهم ، گرفتن 3امتیازهای مورد و کسب پیروزی است و این کار را هر 2تیم کم و بیش بعد از شروع نیم فصل دوم لیگ ، خوب انجام داده اند. کار به جایی کشیده است که حتی وقتی یوونتوس با آن نام و سابقه و ادعا و توانش در شنبه شب 19بهمن و در کادر هفته بیستم پیکارها در تورین ، امپولی را تنها با یک گل و آن هم ضربه پنالتی شکست داد، همه در اردوی «بانوی پیر ایتالیا» (لقب یووه) نفس راحتی کشیدند و از نتیجه حاصله ابراز رضایت کردند.
آثار غیبت الکس
در هفته های اخیر هرگاه صحبت از یوونتوس به میان آمده ، بلافاصله به غیبت و مصدومیت الساندرو دل پیرو نیز اشاره شده است . مارچلو لیپی مدعی بوده که این غیبت برای او و تیمش سرنوشت ساز نیست و آدمهای لازم را برای پرکردن جای او دارد؛ اما با وجود تایید ارزشهای فنی دی وایو که یک بازیکن پا به توپ است و ارزش حضور و تجربه سالاس شیلیایی و زالایتا اروگوئه ای در خط حمله تیم ، باید تصریح کرد که در تمام دیدارهای اخیر غیبت الکس حس شده است . در همین حدفاصل ، اینتر ماجرای از دست دادن هرنان کرسپو آرژانتینی را که مثل الکس مصدوم شده است (و زودتر از اوایل فروردین 82 باز نخواهد گشت) با جذب گابریل باتیستوتا، هموطن نامدارتر کرسپو، جبران کرده و با این که باتی گل در ادامه حضورهای متوسطش در آ.اس .رم در سن سیرو نیز درخشش خیره کننده ای نداشته و به حداقل اکتفا کرده است ؛ اما هنوز هم امید به شکوفایی و گلهای او در هفته های باقی مانده از فصل دارند و معتقدند همان تک گلهای احتمالی می تواند با اینتر همان کاری را انجام دهد که برای آ.اس .رم در فصل 2001 انجام داد و همان طور که رم را پس از 18سال صبر قهرمان کالچو کرد، اینتر را هم بعد از فترتی 14ساله فاتح اسکودتو کند.
کاری که آسان نیست
 
اما تا آن وضعیت پیش آید ، اینتر و هکتور کوپر ، مربی آرژانتینی اینتر ، باید به همان کریستین ویه ری چشم بدوزند. مردی 31ساله و قدرتی که امسال از تمام فصول گذشته اش و حتی از تک فصلی که در لاتزیو سروصدای زیادی برپا کرده بود، دست کم از نظر گلزنی موفق تر ظاهر شده است و زدن قریب به 20گل در سری A ، آن هم در حالی که هنوز 11هفته تا پایان فصل راه داریم ، اصلا کار آسانی نیست و البته کوپر، الوارو ریکوبای اروگوئه ای را نیز داشته است که در هفته های اخیر بسیار فنی و موثر برای اینتر توپ زده و گلهای حساسی را هم به ثمر رسانده و پایه گذاری کرده است و هرگاه که او چنین می کند همه از خود می پرسند که چرا کوپر او را همیشه ثابت نمی گذارد و با این که مرکز خط میانی اینتر از نظر خلاقیت ضعیف بوده است ؛ اما دی بیاجو با کمک دوبال ، یکی خاوی یر آرژانتینی در سمت راست و دیگری کریستیانو ایتالیایی در جناح چپ تا حدی جوابگو بوده است .

تلاقی ستاره ها

این مسابقه نیز مثل دیدارهای مشابه در سری A محل تلاقی ستاره ها خواهد بود. به عنوان مثال برموزی بازیگردان سمت چپ اینتر با مائورو کامورانه سی پیستون راست یووه که به دلیل دعوت شدنش به اردوی ملی ایتالیا و بازی برای این کشور در عین آرژانتینی تبار بودن سروصدای فراوانی را در هفته های اخیر در جامعه فوتبال اروپا به راه انداخته است .
سوال این است که داویدز و ندود به عنوان هافبک های وسط و بازی ساز تیم لیپی تا چه حد می توانند در راه ارسال توپ به عمق خط دفاعی اینتر ، سد معمولا محکم کاناوارو و ماته راتزی را در قلب دفاعی این تیم به اشتباه وادارند و در آن سوی میدان دوئل ، ویه ری ، باتیستوتا و ریکوبا نیز با خط دفاعی ای که مونترو فرارا و بیرین دلی اعضای شاخص آن هستند (و تورام را نیز سمت راست خود می بینند.) نیز تماشایی و مهیج خواهد بود. و اصولا از دیداری این چنین و با نامهایی از این قبیل ، آیا می توان انتظاری جز این هم داشت؛.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها