جام جم آنلاین - کارشناسان قضایی ارزش الماس ، طلا و اسناد اعتباری به سرقت رفته از آنتورپ - پایتخت الماس جهان - در بلژیک را یکصد میلیون دلار برآورد کرده اند.به گزارش سی .ان .ان و به نقل از پلیس بروکسل تحقیقات از 4 مظنون اصلی
کد خبر: ۲۱۱۲۱
پرونده بزرگترین سرقت قرن در آنتورپ که طی آن 123 قطعه از الماس و طلاهای نادر و اسناد اعتباری از یک پاساژ شبانه سرقت شد ، ادامه دارد.
این حادثه روز 16 فوریه رخ داد و پلیس با تحقیقات بیشتر مستاجران ساختمان مجاور حادثه را که از سال 2000 آنجا را اجازه کرده بودند ، بعنوان مظنون اصلی بازداشت نمودند.
پلیس می گوید 2 مرد ایتالیایی و دو زن ایتالیایی و هلندی دراین رابطه تحت بازجویی قرار دارند و از شواهد برمی آید که مرد ایتالیایی که نامش فاش نشده مغز متفکر سرقت بوده که با زدن یک حفره از تله های الکترونیکی فوق پیشرفته با مهارت تمام عبور کرده و دست به سرقت زده است.
در هر سال پلیس این سرقت را بزرگترین سرقت قرن نامیده و ارزش اشیای مسروقه را یکصد میلیون دلار برآورده کرده است یک دهه پیش نیز با دزدی از 5 حجره در یک پاساژ در همین منطقه 4 میلیون دلار الماس به سرقت رفت .
اریک ساوک مدیر قضایی آنتورپ می گوید نقشه دزدی بسیار با مهارت کشیده نشده و علی رغم وجود هزاران دوربین پیشرفته و نیروی پلیس که 24 ساعت از مغازه ها و حجره ها مراقبت می کنند ، صورت گرفته است.
گفته می شود سارقان توانسته اند از نوارهای ویدیویی ضبط شده سوءاستفاده کرده و آنرا داخل سیستم مانتیورینگ حجره ها گذاشته تا مشکل پیدا نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها