شیراز، آبان به همایش جهانی شدن می‌رود

همایش منطقه‌ای جهانی شدن آثار اقتصادی و مدیریتی آن در شیراز برگزار می‌شود. دبیر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان فارس گفت: اولین همایش منطقه‌ای 27 آبان ماه 87 از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بازرگانی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس و صندوق توسعه صادرات در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۰۹۲۶۹

 این همایش 23 محور را بررسی می‌کند از جمله جهانی شدن و تغییر در تراز تجاری و تراز پرداخت‌های ایران، رشد صنعت و کشاورزی، بازار کار، بازار سرمایه‌، عملکرد مناطق آزاد تجاری، فقر و نابرابری جایگاه بخش خصوصی، عملکرد اتحادیه‌ها، راه‌های ورود به بازارها، ارزیابی الزامات WTO، انتخابات بازار، مدیریت استراتژیک، تاثیر روابط بین‌ا‌لمللی صدور روادید برای اتباع بیگانه، استانداردهای حسابداری، آموزش حسابداری و خدمات حرفه حسابداری.

دبیر این اتاق ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این گونه همایش‌ها بتوانیم با آگاهی بیشتر آماده ملحق شدن به سازمان تجارت جهانی شویم.

از سوی دیگر بنا به گزارش خبرنگار جام‌جم از شیراز، محمدرضا قائدیان کارشناس دفتر فنی گردشگری این سازمان به منظور توسعه اطلاعات گردشگری و ارائه صحیح آن برای برآوردن نیازهای گردشگران داخلی و بین‌المللی، نخستین بار در سطح کشور نسبت به مطالعه، طراحی و ساخت مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی به استان (از طریق راه‌های زمینی و هوایی و همچنین در مجاورت مراکز اصلی گردشگری) اقدام به راه‌اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری کرده است.

وی گفت: امسال با صرف اعتباری حدود 600 میلیون ریال 3 دفتر اطلاع رسانی در شهرستان‌های آباده، فسا و داراب ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

بنابر این تعداد این مراکز اطلاع رسانی در فارس به 16 دفتر رسید.

وی افزود: هم اکنون ساخت مرکز اطلاع رسانی شیراز به عنوان بزرگ‌ترین مراکز اطلاع رسانی کشور (با اعتبار 1500 میلیون ریالی) در دست اجراست که زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با راه‌اندازی سایت ایده (Idea) به پیشنهادها و طرح‌های کارکنان و مردم برای بهبود ارائه خدمات توجه می‌کند.

معاون پشتیبانی این دانشگاه گفت: از سال 84 کمیته‌ای با عنوان پیشنهادات در این دانشگاه تشکیل شده بود.

وی گفت: از زمان تشکیل کمیته پیشنهادات 1800 پیشنهاد از طرف پرسنل به این کمیته ارائه شده که از این تعداد 470 پیشنهاد در کمیته مصوب شده و 250 پیشنهاد مصوب شده، اجرایی شد.

دکتر معصومی اظهار کرد: در پیشنهادهای ارائه شده پیشنهاد کشوری هم داشتیم که در وزارتخانه و دیگر سازمان‌های مربوط مطرح و پذیرفته شده است.

شیراز ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها