هاشمی رفسنجانی در دیدار کوفی عنان:

اشغالگران ناامنی را در خاورمیانه گسترش دادند

کوفی‌عنان ، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد عصر امروز با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به مسائل و مشکلات در منطقه خاورمیانه به ویژه اشغال عراق و افغانستان و ناامنی در پاکستان تاکید کرد: اشغالگران با اقدامات خود ناامنی را در منطقه گسترش دادند و اکنون نیز در حل مشکلات ناتوانند.
کد خبر: ۲۰۸۴۶۰

به گزارش ایسنا ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مسائل زیست محیطی در جهان را نیز نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: گرم شدن زمین و بی‌توجهی به محیط زیست برای نسل‌های آینده فاجعه به همراه خواهد داشت.

وی افزود: کشورهای توسعه‌یافته سهم بالایی در آلایندگی محیط زیست دارند و باید در رفع آن پیشقدم باشند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت فقر در جهان به ویژه در قاره آفریقا گفت: وضعیت اقتصادی آفریقا و وجود تعداد زیادی از مردم که نیازمند غذای روزانه خود هستند نیازمند عزمی جهانی برای رفع این معضل و کاهش درد مردم این قاره است.

کوفی‌ عنان نیز در این دیدار حل بحران اقتصادی در جهان را نیازمند زمان دانست و گفت: بازسازی اعتماد میان مردم و تصمیم‌گیران سیاسی و اقتصادی در کشورهایی که با این بحران مواجه‌اند نقش اساسی در رفع آن دارد.

دبیرکل سابق سازمان ملل متحد اقتصاد جهانی را محدود به کشورهای خاص ندانست و تاکید کرد: امروز شاهد حضور قدرتهای اقتصادی در نقاط مختلف جهان هستیم و اقتصاد جهانی توزیع مناسبی یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها