کارشناس مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان لامرد با بیان اینکه کاشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار تن محصول کلزا برداشت شود.
کد خبر: ۲۰۸۴۲۳

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حسین فانی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: هر ساله کاشت کلزا در این شهرستان از 18 مهر شروع می‌شود و تا نیمه آبان ادامه پیدا می‌کند.

این کارشناس زراعی گفت: سطح زیر کشت این محصول در چند سال اخیر بین 175تا 200 هکتار در نوسان بوده که این رقم در سال جاری با رشد 300 درصدی همراه بوده و به 450 هکتار خواهد رسید.

وی افزود: عملکرد مناسب این محصول، هم از نظر تولید در واحد سطح و هم از نظر اقتصادی بهتر از کشت گندم بوده است.

فانی خرید به موقع و بلافاصله پس از برداشت، خرید با قیمت مناسب توسط عوامل خرید فعال در سطح شهرستان، پرداخت به موقع وجه کلزا در کمتر از 48 ساعت، بیمه محصولات کاشت شده و برداشت به‌موقع به‌وسیله کمباین را بخشی از عوامل تاثیرگذار در رشد تولید این محصول دانست.

این کارشناس زراعت با بیان اینکه هر سال بالغ بر 50 درصد سطح زیر کشت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، گفت: حضور مستمر و مناسب کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در مزارع، استفاده از نوع بذر مناسب منطقه، تأمین به موقع نهاده‌ها از قبیل کود و سم از دیگر عوامل افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان لامرد است.

فانی در ادامه افزود: در سال گذشته 320 تن محصول کلزا در این شهرستان تولید شده بود.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها