گروه سلامت: عضو هیات مدیره انجمن جراحان قلب ایران اظهار کرد: بعد از 30 سالگی و با افزایش سن، احتمال ابتلا به افزایش فشار خون بیشتر می‌شود، همچنین فشار خون بالا در مردان قبل از 50 سالگی شایع‌تر است و در زنان بعد از سن یائسگی بروز آن افزایش می‌یابد. دکتر محراب مرزبان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فاکتورهای ارثی و ژنتیکی، بیماری‌های کلیوی و عروقی،‌ تومورهای کلیه و غدد فوق‌کلیوی و مصرف برخی داروها مانند قرص‌های ضد بارداری و داروهای مصرفی در پیوند کلیه را از علل ایجاد مکانیزم‌های فشار خون بالا دانست.
کد خبر: ۲۰۷۰۷۶

دکتر مرزبان، چاقی را از مهم‌ترین عوامل در افزایش فشار خون عنوان کرد و گفت: نیکوتین موجود در سیگار و کافئین موجود در قهوه می‌توانند سبب افزایش فشار خون به صورت موقت شوند، ولی مصرف طولانی قهوه سبب بروز دائم فشار خون بالا نمی‌شود، همچنین کم‌تحرکی، مصرف زیاد کالری و عوامل ژنتیکی نیز در بروز فشار خون بالا موثر است.

وی در رابطه با مشکلاتی که فشار خون بالا می‌تواند ایجاد کند، اظهار کرد: فشار خون بالا می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، ‌تنگی عروق کرونر، بیماری عروق مغز، سکته مغزی، بیماری‌های کلیوی و تنگی در عروق محیطی را افزایش دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه ابراز کرد: افراد با فشار خون بالا باید روش زندگی خود را تغییر دهند. تحرک زیاد داشته باشند و اضافه وزن خود را کاهش دهند. همچنین ‌از عوامل خطرزا مانند مصرف الکل و سیگار پرهیز کنند و در صورت دیابتیک بودن آن را تحت کنترل درآورند.

دکتر مرزبان در پایان توصیه کرد: فشار خون بالا را جدی بگیرید و در صورت پاسخ ندادن درمان‌های ذکر شده حتما از داروهای ضد فشار خون استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها