گروه سلامت: متخصصان صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه میکنند؛ شیر دادن به نوزاد، خطر ابتلا به سرطان سینه را در مادر کاهش میدهد.
این متخصصان به زنانی که تازه صاحب فرزند شدهاند، میگویند: اگر میخواهید احتمال ابتلا به سرطان سینه طی سالهای آینده زندگی در شما کاهش پیدا کند فقط کافی است که حداقل به مدت یک سال به نوزاد خود شیر بدهید.
کد خبر: ۲۰۶۷۹۱
نتایج این تحقیق جدید، تاییدی مهمتر و قطعیتر بر مطالعات قبلی مبنی بر تاثیر مثبت و سودمند شیردهی در پیشگیری از بروز این سرطان است.در واقع محققان دریافتهاند؛ در زنانی که یک سال پس از زایمان، به نوزاد خود شیر میدهند، احتمال ابتلا به این بیماری 5درصد کاهش پیدا میکند.این محققان تاکید کردند: شاید کاهش 5درصدی شانس ابتلا به این سرطان چندان مهم به نظر نرسد؛ اما هرچه مدت زمان شیردهی طولانیتر شود، خطر بروز سرطان سینه باز هم کمتر خواهد شد.مطالعات صندوق جهانی تحقیقات سرطان نشان میدهد که از هر 4 زن، 3 نفر نمیدانند که شیردهی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش میهد، لذا اطلاعرسانی در این زمینه میتواند نتایج سودمندی داشته باشد.