در پی تشدید تنش نظامی بین آمریکا و پاکستان، یک منبع آگاه در نیروی هوایی پاکستان امروز اعلام کرد؛ جنگنده‌های پاکستانی با پرواز در مناطق مرزی شمال غربی این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را مجبور به فرار از این منطقه کردند.
کد خبر: ۲۰۲۱۳۴

این منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاکستان افزود: دیروز در‌ پی ‌دریافت اطلاعاتی مبنی بر پرواز یک فروند هواپیمای بدون خلبان ارتش آمریکا برفراز شمال استان وزیرستان در داخل مرز پاکستان، نیروی هوایی پاکستان برای زیر نظر گرفتن این هواپیما به حالت آماده‌باش درآمد و دو جنگنده "میراژ" نیروی هوایی پاکستان به پرواز درآمدند.

وی گفت: این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی "چکلاله" شهر راولپندی به سوی مناطق مرزی پاکستان برخاسته و برای دفاع از حریم هوایی این کشور بر فراز مناطق "میرانشاه"، " میرعلی"، "رزمک" و "دته خیل" پرواز کردند.

براساس این گزارش، هواپیمای بدون خلبان آمریکا پس از گشت‌زنی جنگنده‌‌های نیروی هوایی پاکستان، مجبور به بازگشت به داخل مرز افغانستان شد.

این نخستین بار است که جنگنده‌های پاکستانی در پاسخ به چندین حمله هواپیماهای آمریکایی در داخل مرز پاکستان به پرواز درآمدند.

در همین حال، مردم مناطق قبیله‌نشین مرزی پاکستان نیز از این اقدام ارتش و حمایت نیروی هوایی پاکستان از آنها استقبال و ابراز خرسندی کردند.

این شهروندان پاکستانی همچنین حمایت خود از ارتش پاکستان و پاسخ به هرگونه حمله آمریکا علیه کشورشان را اعلام داشتند.
همزمان "نصر الله" و "ملک معمور" از رهبران مناطق قبیله‌نشین استان وزیرستان شمالی پاکستان نیز آمریکا را تهدید کردند که اگر از پرواز هواپیماهای بدون خلبان و بمباران مناطق پاکستان دست برندارد، پایگاه‌های نیروی آمریکایی در "کابل"، "بگرام" و "قندهار" را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها