جام جم آنلاین - روز یکشنبه 26 ژانویه ، 24ساعت قبل از جلسه حیاتی شورای امنیت برای استماع گزارش بازرسان تسلیحاتی عراق جنگ روانی میان عراق و امریکا تشدید شد.
کد خبر: ۱۹۸۸۸
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، روزنامه بابل در شماره روز یکشنبه 26 ژانویه خود هشدار داد ، واشنگتن درصورت تهاجم به عراق باید جنازه سربازان خود را در کیسه های پلاستیکی به کشور بازگرداند.
این روزنامه افزود: امریکایی ها و انگلیسی ها می دانند با هواپیماها، موشک ها و فناوری پیشرفته نمی توانند یک رژیم را سرنگون کنند.
بلکه ناگزیر هستند سربازان خود را به مقابله با قهرمانان عراقی که برای مرگ آماده هستند ، اعزام کنند تا بدست سربازان قهرمان عراق کشته شوند.
درهمین حال ، بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد به ماموریت خود در عراق ادامه داده و از ده مکان مختلف در بغداد و سایر مناطق عراق بازدید کردند.
همچنین محمد البرادعی رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای به نیویورک سفر کرد تا روز دوشنبه 27 ژانویه گزارش خود را به همراه هانس بلیکس رئیس هیات بازرسان تسلیحاتی به شورای امنیت ارائه کند.
این گزارش بسیار حیاتی است زیرا می تواند در صلح یا جنگ تاثیر به سزایی داشته باشد.
محمد البرادعی پیش از ترک وین پایتخت اتریش اعلام کرد در گزارش هیات بازرسان نکته جدیدی درمورد توانایی هسته ای عراق وجود ندارد.
وی افزود ، عدم موفقیت بازرسان در ملاقات خصوصی با دانشمندان عراقی تاسف آور است .
همچنین ، کالین پاول وزیر خارجه امریکا دریک سخنرانی در اجلاس اقتصاد جهانی داووس صدام حسین را متهم کرد که دارای ارتباط های آشکاری با شبکه های تروریستی و بویژه شبکه القاعده است .
درعین حال روزنامه لس آنجلس تایمز در شماره روز یکشنبه خود به نقل از یک کارشناس امریکایی مسائل نظامی نوشت ، استراتژیست های پنتاگون در طرحهای جنگی علیه عراق احتمال استفاده از سلاحهای هسته ای را برای ویران کردن مراکز فرماندهی زیرزمینی عراق بررسی می کنند.
یک مسوول دولت امریکا در پاسخ به پرسش امکان استفاده از سلاحهای هسته ای علیه عراق به این پاسخ اکتفاکرد که ایالات متحده حق دفاع از خود و متحدانش را با توسل به تمام شیوه ها برای خود محفوظ می داند.

گزارش ویژه جام جم آنلاین از نشست
شورای امنیت برای مبارزه با تروریسم

بوش درمورد پرونده عراق بی صبری خود را نشان داد
صدام حسین امریکایی ها را مغول های عصر مدرن نامید
طارق عزیز: عراق آماده مقابله با تمام حملات است
عراق جنگ طلبی امریکا را محکوم کرد
بوش دوباره عراق را تهدید کرد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها