جام جم آنلاین - بانک آسیایی توسعه مبلغ 90 میلیون دلار اعتبار مالی را برای نوسازی سیستم های انرژی تاجیکستان و ازبکستان اختصاص می دهد.به گزارش شبکه تلویزیونی بی .بی .سی قرار است استفاده از این اعتبار
کد خبر: ۱۹۱۹۸
ایجاد یک بازار واحد انرژی در آسیای مرکزی تسهیل کند.
براساس آمار رسمی در حال حاضر 83 نیروگاه برق با ظرفیت های مختلف در پنج کشور منطقه آسیای مرکزی فعال هستند و سالیانه 25 هزار مگاوات برق تولید می کنند.
مقامات شعبه بانک توسعه آسیایی در تاجیکستان اعلام کردند: سرمایه گذاری در بخش انرژی کشورهای آسیایی میانه از اولویت های سیاست های اقتصادی این بانک است .
به این دلیل شورای مدیریت بانک تصمیم گرفته است برای نوسازی سیستم انرژی کشورهای تاجیکستان و ازبکستان 90 میلیون دلار اعتبار اختصاص دهد، همچنین بانک اروپایی توسعه نیز 49 میلیون دلار به این طرح اختصاص داده است .
رکسانا نظمی آوا، رئیس شعبه نمایندگی بانک آسیایی توسعه در تاجیکستان می گوید: هدف بانک آسیایی توسعه از اختصاص این اعتبار ایجاد یک بازار واحد انرژی است و از این طریق مشکل کمبود برق در برخی از کشورهای آسیایی مرکزی مرتفع شود.
وی تاکید کرد: ابتدا باید کشورهای تاجیکستان و ازبکستان یک قرارداد را برای مبادله برق امضا کنند، آنگاه بانک توسعه آسیایی این اعتبار را در اختیار آنها قرار خواهد داد.
وی افزود: اجرای این طرح موجب می شود که کشورهای دیگر آسیای مرکزی مانند ترکمنستان ، قرقیزستان و استان های جنوبی قزاقستان به بازار مشترک انرژی بپیوندند.
در زمان شوروی سابق سیستم مشترک انرژی در سراسر اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت که شامل کشورهای آسیای میانه نیز می شد اما با فروپاشی شوروی این سیستم از بین رفت.

دایوا بانک ژاپن با بانک شرق آسیا مشارکت می کند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها