استاندار خراسان شمالی گفت: اعضای ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی مشاوران امین برای مسوولان هستند. مهندس محمدحسین جهانبخش در جلسه این ستاد گفت: اگر ما و مسوولان از مشاوره با ستاد مردمی توسعه استفاده نکنیم، ظلم و جفا کرده‌ایم؛ چرا که اعضای این ستاد از سر دلسوزی و عشق دور هم جمع شده‌اند.
کد خبر: ۱۸۸۶۷۲

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: تقسیم خراسان برای استان ما ثمرات ارزشمندی داشته؛ اگرچه ممکن است هنوز ثمرات آن سر سفره مردم نرفته باشد.

او گفت: استان خراسان شمالی 90 درصد سرمایه‌های طبیعی و استانی را در بخش گردشگری دارد، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم از 10 درصد آن هم استفاده کنیم.

استاندار افزود: نیاز توسعه استان بخش گردشگری است و ما باید از پتانسیل‌های موجود استان برای توسعه پایدار بهترین بهره را ببریم.

جهانبخش با تاکید بر برگزاری و اهمیت مراسم 19 مرداد گفت: 19 مرداد روز تاسیس استان خراسان شمالی به عنوان روز خراسان شمالی در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و وظیفه مردم و مسوولان است که این روز را پاس بدارند.

دبیر ستاد توسعه نیز بر انسجام ملی این خطه از کشور تاکید کرد و افزود: انسجام ملی ما یک میراث معنوی است که باید ثبت جهانی شود.

دکتر انصاری‌مود گفت: خراسان شمالی سرزمین وفاق مذهب، قومیت و طبیعت است و 3 قومیت بزرگ کرد، ترکمن و تات در کنار هم با وفاق و یکدلی زندگی می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از تقسیمات کشوری گفت: تقسیمات کشوری باعث تفرقه و جدایی قومیت‌ها و فرهنگ‌ها شده و میراث معنوی ایران را از بین می‌برد.

وی درباره برگزاری مراسم 19 مرداد گفت: روز تاسیس استان برای مردم این خطه اهمیت بسیار دارد و ستاد توسعه در تلاش برای هر چه باشکوهتر برگزار کردن این روز است.

بجنورد ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها