با حضور سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز خودرو ، بهره برداری از نخستین جایگاه متوسط سوختگیری گاز طبیعی فشرده بعدازظهر سه شنبه در دیوان محاسبات کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۸۸۴۵۵

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل شرکت گاز خودرو در مراسم بهره برداری از نخستین جایگاه متوسط سوختگیری گاز طبیعی فشرده گفت: تاکنون حدود 470 جایگاه سوختگیری تک منظوره و دو منظوره در کشور احداث شده است.

وی اظهار داشت : تعداد جایگاه های سوختگیری تک منظوره و دو منظوره سی ان جی در کشور تا پایان امسال به ترتیب به یک هزار جایگاه و 800 جایگاه ( در مجموع 1800 جایگاه ) می رسد.

علوی افزود: با احداث جایگاه های مورد اشاره در مجموع حدود یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو امکان سوختگیری با سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) را خواهند داشت.

وی گفت: در حال حاضر حدود 800 هزار دستگاه خودرو گازسوز با سوخت سی.ان.جی در کشور وجود دارد که با داشتن 470 جایگاه سوختگیری، فشار برای فعالیت جایگاه ها زیاد است.

مدیرعامل شرکت گاز خودرو با اشاره به لزوم استفاده از سوخت گازطبیعی فشرده درخودروها و همچنین احداث جایگاه متناسب با تعداد خودروها افزود: ساخت جایگاه سوختگیری درکشور بتدریج در حال بومی شدن است.

علوی تصریح کرد: با تمام تلاش های انجام شده برای استفاده از ظرفیت کامل جایگاه های سوختگیری گاز، تعمیرات اساسی جایگاه ها آغاز شده و انتظار می رود بتوان با انجام تعمیرات اساسی ، به طور کامل از ظرفیت انها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال وضعیت جایگاه های سی.ان.جی در کشور پایدار خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات لازم برای مشخص شدن حد و مرز استفاده از گاز طبیعی فشرده در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال انجام است.

علوی تاکید کرد: احداث جایگاه های متوسط سوختگیری گاز برای استفاده در دستگاه های دولتی ، شهرک های صنعتی و ... مقرون به صرفه است.

وی تصریح کرد:آنچه شرکت گازخودرو دنبال می کند،پروژه آزمایشی (به لحاظ کارکرد و سرویس دهی) جایگاه های متوسط است که در مدت 45 روز موانع آن برطرف می شود.

به گفته علوی، علاوه بر احداث جایگاه متوسط در دیوان محاسبات کشور ، دو جایگاه متوسط در دو نقطه دیگر استان تهران در حال نصب است.

وی اظهار داشت : تمام مکان هایی که بیش از 40 استفاده کننده (خودرو) داشته باشند ، می توانند از امکان داشتن یک جایگاه متوسط سوختگیری سی.ان.جی بهره مند شوند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها