ارکستر 60 نفره ملی در شیراز می‌نوازد

فخرالدینی: شهرستانی‌ها پرشورتر از تهرانی‌ها هستند

گروه فرهنگ و هنر: فرهاد فخرالدینی در آستانه سفر ارکستر ملی به شیراز گفت: با توجه به تجربه‌های گذشته، معتقدم برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها بسیار پرشورتر از تهران است. رهبر ارکستر ملی با بیان این مطلب افزود: از برنامه‌های ما در شهرستان‌‌‌ها بیشتر و بهتر از تهران استقبال می‌شود و شور و نشاطی مضاعف به کار ما می‌بخشد. به گزارش خبرنگار ما، در نشست خبری ارکستر ملی، فخرالدینی درباره برنامه‌های این کنسرت در سفر شیراز توضیح داد: در کنسرت شیراز، 14 قطعه قدیمی و جدید را اجرا می‌کنیم که از آن میان می‌توان به قطعات «طرب‌انگیز»، «جفای گلچین»، «دگر چه خواهی»، «وای از شب من»، «سلام شیراز»، «ساحل»، «شباهنگ» و «خوشه‌چین» اشاره کرد.
کد خبر: ۱۸۸۴۲۱
وی در ادامه گفت: با توجه به همزمانی اجرای ارکستر با ولادت حضرت علی(ع)‌، 3 قطعه از موسیقی سریال امام علی نیز نواخته می‌شود که در بخشی از آن سالار عقیلی، چند بیت از اشعار سعدی را خواهد خواند.

فرهاد فخرالدینی همچنین از اجرای ارکستر ملی در تهران خبر داد و افزود: بعد از بازگشت از شیراز و در مرداد ماه با همراهی سالار عقیلی در تالار وحدت برنامه خواهیم داشت که 7 قطعه آن کاملا جدید خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری، بابک رضایی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی علاقه‌مندان موسیقی در سراسر کشور از برنامه‌های ارکسترهای بزرگ گفت: به نظر من سفر ارکسترهای بزرگی مثل ارکستر ملی به شهرستان‌ها نقش فرهنگی بسزایی ایفا و یک فضای جدید هنری را ایجاد می‌کند که در تغییر پاره‌ای از نگرش‌ها به موسیقی موثر خواهد بود.

رضایی همچنین از پخش زنده اجرای ارکستر ملی در شیراز از رادیو ایران خبر داد و افزود: از آنجا که در چندین اجرای ارکسترهای وزارت ارشاد، رادیو همکاری خوبی با ما داشته است، این بار نیز در شب میلاد حضرت علی(ع)‌، اجرای ارکستر ملی در شیراز به طور زنده پخش می‌شود.

برنامه ارکستر ملی ایران در شیراز 25 و 26 تیر ماه در باغ عفیف‌آباد اجرا می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها