کارشناس مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه با تاکید بر اینکه دکترین جمهوری اسلامی ایران دفاعی است،رزمایش و آزمایش اخیر موشکی سپاه پاسداران را نشان از آمادگی دفاعی ایران در برابر هرگونه حمله احتمالی دانست.
کد خبر: ۱۸۷۸۹۹

«رحمان قهرمان پور" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با تاکید بر اینکه به لحاظ فنی و نظامی، هرگونه رزمایش یا آزمایش سلاح برای سیستم های نظامی امری طبیعی و نشانه آمادگی آن است، گفت:ایران هم با انجام این آزمایش موشکی می خواهد اعلام کند که آماده دفاع است و این حق ایران و هر کشوری است که قدرت خود را مورد آزمایش قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه همه کشورها نیاز به آزمایش سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود دارند، افزود:با توجه به اینکه ایران بارها تاکید کرده که به دنبال صلح، ثبات و امنیت منطقه است، چنین موضعی ثابت می کند که هدف ایران از انجام آزمایش سلاح های جدید خود هرگز تهاجمی نیست بلکه سنجش توان بازدارندگی و تدافعی خود محسوب می شود.

این کارشناس مسایل خاورمیانه علت اصلی واکنش شدید غربی ها به آزمایش موشکی اخیر ایران را شرایط خاص کشور و پیشرفت های عظیم آن در عرصه های مختلف عملی ، فناوری و دفاعی به ویژه در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای دانست و اظهار داشت: غربی ها سعی دارند توان دفاعی ایران را در نگاه کشورهای منطقه تهاجمی جلوه دهند و با بزرگنمایی و تبلیغات سوء درباره توان نظامی ایران، آن را به عنوان یک تهدید به کشورهای منطقه معرفی کنند.

وی تصریح کرد: وقتی کشورها توان بازدارندگی و دفاعی خود را افزایش می دهند، به طرف مقابل پیام می دهند که برای حل مسایل بهتر است به فکر اقدام نظامی نباشد و از راه مذاکره وارد شود و آزمایش موشکی که ایران به نمایش گذاشت، به معنای تکرار تاکید و تمایل به مذاکره در شرایط عادلانه است.

این کارشناس مسایل خاورمیانه با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی توان نظامی و دفاعی در اختیار اهداف سیاسی و منافع ملی است، گفت: ایران با نمایش توان دفاعی خود نشان داد که توان دفاع از حق خود برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد و در صورت نیاز با قدرت از تاسیسات هسته ای خود دفاع خواهد کرد.

قهرمانپور افزود: اتخاذ حالت های تهاجمی است که می تواند صلح و ثبات منطقه را بر هم بزند و با توجه به اینکه حضور نظامی انبوه بیگانگان در منطقه نوعی حالت تهاجمی است، بنابراین انجام رزمایش و به نمایش گذاشتن توان دفاعی از سوی کشورهای منطقه در چنین شرایطی امر غیرمنتظره قلمداد نمی شود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها