مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی :

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بدون جایگاه حقوقی است‌

گروه جامعه: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس گزارش‌ها و مکاتبه‌های مرجع قانونی ذی‌ربط (وزارت کار و امور اجتماعی) انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در حال حاضر بدون جایگاه حقوقی است. محمد پرویزی در گفتگو با فارس در پاسخ به این پرسش که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران پس از صدور حکم دیوان عدالت اداری در چه شرایط و جایگاه حقوقی قرار دارد، تصریح کرد: براساس گزارش‌ها و مکاتبه‌های مرجع قانونی ذی‌ربط وزارت کار و امور اجتماعی این انجمن در حال حاضر بدون جایگاه حقوقی است.
کد خبر: ۱۸۷۷۵۰
وی در رابطه با دلایل مراجع قانونی از جمله وزارت کار و امور اجتماعی در رابطه با این تصمیم‌ گفت: بهتر است دلایل حقوقی و دلایل قانونی تصمیم آن وزارتخانه از مسوولان مربوط سوال شود؛ اما براساس آنچه به معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی منعکس شده است، علت این تصمیم، رعایت نکردن ضوابط مقرر در آیین‌نامه نحوه فعالیت انجمن صنفی و پایبند نبودن هیات مدیره انجمن به مفاد اساسنامه این انجمن مطابق ضوابط مربوط بوده است.

پرویزی در پاسخ به این پرسش که آیا اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی راسا دستور خودداری رسانه‌‌های جمعی از انعکاس مطالبی با عنوان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را صادر و به تعبیری برای رسانه‌ها تعیین تکلیف کرده است، اظهار کرد: خیر. ما دخالتی در تصمیمات مراجع قانونی ذی‌ربط نداریم. وزارت کار و امور اجتماعی که مرجع صدور مجوز اولیه فعالیت آن تشکل بوده است، به طور کتبی از وزارت ارشاد خواسته است که به رسانه‌‌های جمعی اعلام شود که از عنوان کردن انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به دلیل نداشتن جایگاه حقوقی آن تا تشکیل انجمن بعدی توسط روزنامه‌نگاران خودداری شود.

وی تاکید کرد: این تقریبا مضمون چیزی است که از سوی ارشاد به رسانه‌‌های عمومی منتقل شده و ربطی به تصمیم ارشاد نداشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها