نمایندگان مجلس طرح ساماندهی بهداشت و درمان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان بازنگری کردند. به گزارش خبرنگار ما به موجب این مصوبه مجلس که روز یکشنبه از تصویب نمایندگان گذشت
کد خبر: ۱۸۷۱۶
، خدمات بیمه همگانی کلیه اقشار جامعه ازطریق سازمانها و نهادهای بیمه گر به صورت یکسان به آحاد جامعه ارائه خواهد شد و صدور دفترچه و کارت بیمه نیز ازطریق یک سازمان و با هماهنگی دستگاه های ذی ربط صورت خواهد گرفت و آمار تمامی بیمه شدگان در سازمان مذکور متمرکز می شود. نمایندگان مجلس همچنین برای تامین نظر شورای نگهبان ، مواردی از طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کشور را اصلاح یا حذف کردند. دراین اصلاحیه تعیین مبلغ برای ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراها حذف شد.
مجازات نقدی برای
استفاده کنندگان غیرمجاز از ماهواره

نمایندگان مجلس همچنین روز گذشته با تصویب مواد باقیمانده از طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ، این طرح را به تصویب نهایی رساندند. براساس این مصوبه ، واردکنندگان و توزیع کنندگان غیرقانونی تجهیزات دریافت از ماهواره علاوه بر ضبط و مصادره اموال مکشوفه توسط دادگاه ها، به مجازات نقدی بین 10تا 100میلیون ریال محکوم می شوند. نمایندگان همچنین تصویب کردند: استفاده کنندگان غیرمجاز از ماهواره نیز علاوه بر ضبط و مصادره تجهیزات مکشوفه ، به مجازات نقدی از 1تا 2میلیون ریال محکوم خواهند شد.
اظهارات رئیس مجلس
مهدی کروبی در جلسه علنی مجلس ، بازداشت ایرانیان مقیم امریکا را نقض حقوق بشر خواند و تاکید کرد: این اقدام امریکا مایه شرمندگی است و از دولت امریکا می خواهیم این ماجرا را پایان دهد. به گزارش خبرنگار ما،رئیس مجلس درخصوص علت این اقدام گفت : امریکا، تعدادی از ایرانیان را به خاطر این که متعلق به کشوری هستند که می خواهند مستقل باشند، تحت فشار قرار داده است . وی افزود: از حاکمانی که از حقوق بشر و حرمت انسانها و حقوق شهروندی سخن می گویند، انتظار نیست که چنین غیرمعقول ، غیرانسانی و خشن با تعدادی از انسانهای تحصیلکرده و شریف برخورد کنند. او همچنین هفتم دیماه ، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را گرامی داشت و با تاکید بر توجه دولت و مجلس به بودجه این نهاد برای ریشه کن کردن بیسوادی در کشور، از خدمات دست اندرکاران و مسوولان نهضت سوادآموزی تشکر کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها