برای حفاظت از منابع طبیعی استان صورت گرفت

راه‌اندازی پاسگاه ویژه منابع طبیعی در اردبیل

‌به منظور حفاظت بهینه از عرضه منابع طبیعی و انفال عمومی، یگان حفاظت از منابع طبیعی به طور کامل تجهیز و پاسگاه ویژه منابع طبیعی تا پایان تیرماه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۸۲۴

نایبعلی رحیمی، مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار جام‌جم گفت: ‌در طول 3 ماهه اول سال‌جاری بیش از 17 مسیر اصلی قاچاق چوب جنگل‌های شمال به استان اردبیل شناسایی و با استقرار پاسگاه‌های حفاظتی ثابت و سیار در گلوگاه‌های قاچاق چوب در نوار مرزی استان اردبیل با گیلان بشدت مهار شده است.

وی افزود: ‌در این مدت حدود 45 دستگاه خودرو از عوامل قاچاق توقیف و بیش از 3 هزار اصله کنده درخت و الوار جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و نقش آن در توسعه پایدار و توجه دولت نهم به امر حفاظت از منابع طبیعی گفت:‌ یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌های استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک به منظور حفظ و حراست از این منابع عظیم الهی در این استان خصوصا ‌در منطقه مغان بطور کامل تجهیز و در جهت جلوگیری از تخریب مراتع اقدامات اساسی به عمل خواهد آمد.

رحیمی افزود: ‌عامل اصلی تخریب مراتع استان اردبیل ورود دام مازاد بر ظرفیت مراتع بوده که معمولا بدون رعایت فصل چرا و زمان ورود و خروج دام به مراتع توسط دامداران انجام گرفته و موجبات از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع شده و خسارات هنگفتی به منابع طبیعی وارد می‌سازند.

وی گفت: ‌وظیفه مدیریت چرا و کنترل ورود و خروج دام نیز به یگان حفاظت از منابع طبیعی محول شده و از امسال نیز این یگان در این راستا به صورت فعال عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها