پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین از امروز به مدت یک هفته میزبان برترین تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرمندان هنرهای سنتی و آیینی کشور است.
کد خبر: ۱۸۶۳۵۰

به گفته اسدالله بیات، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان، با برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی، 52 رشته متنوع از محصولات صنایع دستی هنرمندان سراسر کشور در قالب 250 غرفه نمایشگاهی و در فضایی بالغ بر 2 هزار و 500 متر مربع در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی در این نمایشگاه افزود: برپایی چادرهای عشایری و اجرای مراسم‌های سنتی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف به منظور معرفی هر چه بیشتر فرهنگ نقاط مختلف ایران زمین از برنامه‌های اصلی این نمایشگاه است.

بیات اضافه کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار نمایندگان اتاق بازرگانی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی ـ کاربردی لالجین به منظور ایجاد تعامل بیشتر تولیدکنندگان و صادرکنندگان و همچنین استفاده از متخصصان دانشگاهی برای ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی حضور دارند و در نشست‌های تخصصی به تبادل نظر می‌پردازند.

وی اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ـ هنری و برپایی 30 غرفه کارگاه آموزشی را از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه برشمرد.

همدان – خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها