گروه جامعه: رئیس دیوان عدالت اداری گفت: متوسط نوبت رسیدگی در دیوان عدالت اداری به کمتر از 3 ماه رسیده است. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رازینی دیروز در جمع اعضای شورای حل اختلاف تخصصی دیوان عدالت اداری با حضور رئیس قوه قضاییه، به اهم اقدامات دیوان عدالت اداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تدوین و پیشنهاد تشکیلات قضایی لازم برای دیوان بر اساس قانون مصوب 85، تدوین تشکیلات اداری لازم با هماهنگی اداره کل تشکیلات قوه قضاییه بر اساس قانون دیوان عدالت اداری، تدوین پیش‌نویس لایحه آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و بر حسب الزام ماده 48 قانون دیوان عدالت از اقدامات دیوان در سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۱۸۳۳۵۹
وی به اجرای طرح بهداشت قضایی و کاهش وارده در بخش شعب اشاره کرد و گفت: در یک سال منتهی به هفته قوه قضاییه جاری، مجموعه وارده شعب دیوان 79 هزار پرونده و مجموعه مختومه شعب 121 هزار پرونده و در سال قبل مجموعه وارده 103 هزار پرونده و مجموعه مختومه 116 هزار پرونده بوده که در نتیجه 7 درصد افزایش در مختومه‌ها و 12 درصد کاهش در ورودی پرونده دیوان در مقایسه 2 سال مشاهده می‌شود.

رازینی همچنین ایجاد اداره کل ابلاغ و اجرای احکام و فعال کردن این دو بخش در جهت افزایش خروجی دیوان از نظر کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت عمومی را با اجرایی کردن احکام قطعی دیوان، از اقدامات دیوان برشمرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها