معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خراسان:

عبور از بحران تنها با صرفه‌جویی میسر است

مهندس محمد حسن قنبری معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی گفت: هر چند به دلیل بروز خشکسالی بخش اعظمی از تولید برق کاهش یافته است، اما مشترکان به هیچ وجه شاهد خاموشی نخواهند بود.
کد خبر: ۱۷۷۰۵۱

 مهندس  قنبری در گفتگو با ایسنا ، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: به دلیل کاهش باران و کمبود آب در پشت سدها ، در حال حاضر حدود ‌50 درصد از نیروگاه های برق آب از مدار تولید خارج شده اند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به بروز گرمای شدید در کشور افزود: گرمای زودرس در اردیبهشت ماه سبب افزایش پیک بار به تعداد ‌8 درصد و افزایش رشد انرژی به مقدار ‌12 درصد شده است.

قنبری با تاکید بر ضرورت هم یاری مشترکان برای خروج از بحران، از آنان خواست تا دستور العمل های مختلف شرکت برق منطقه ای مبنی بر مصرف صحیح را رعایت کنند.

او از مردم درخواست کرد تا از لامپ های کم مصرف استفاده کرده و در ساعات اوج مصرف از وسایل بسیار پر مصرف نظیر اتو و ماشین لباسشویی خودداری کنند و در راستای ترویج مصرف صحیح از انجام طرح هایی هم چون مروجان صرفه جویی و انعقاد قرارداد با شرکت های تولید کننده لامپ کم مصرف خبر داد.

در خراسان رضوی از نظر تولید برق مشکلی وجود ندارد و تعداد زیادی از واحدهای مختلف در زمستان سال گذشته و با وجود جریان شدید مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفته اند و مابقی واحد ها نیز هم اکنون در حال تعمیر هستند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خراسان هزینه تعمیرات را بالغ بر ‌5 میلیارد تومان عنوان کرد و از پایان این تعمیرات تا خرداد ماه خبر داد.

وی در مورد فرسودگی خطوط انتقال برق گفت: شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی هم اکنون از کلیه خطوط توزیع و انتقال بهره بردای می کند و مشکل خاصی در زمینه انتقال وجود ندارد.

قنبری ادامه داد: خطوط قدیمی در سطح فوق توزیع و ولتاژ ‌63 کیلو ولت می باشند اما در برنامه ریزی های آینده، شاهد توسعه در پست ها و خطوط ‌63 کیلو ولت نخواهیم بود و سال به سال هم این ولتاژ محدودتر می گردد.

وی تصریح کرد: به محض آماده شدن سیستم های ‌132 کیلوولت هم جوار، بار خطوط ‌63 کیلوولت به خطوط ‌123 که با ولتاژ بالاتر هستند، منتقل می شود و سعی بر این است که در شرایط کم بار تری نگهداری شوند تا در برنامه های ‌10 ساله به مرور زمان جمع آوری گردند.

وی رویکرد این شرکت را نسبت به تولید برق از انرژی های نو یک رویکرد حمایتی عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه تولید برق از انرژی باد، هم اکنون فقط نیروگاه بادی بینالود با ‌43 واحد ‌660 کیلوواتی نصب و راه اندازی شده که همه آن ها قابل بهره برداری هستند و قرار است در همان نقطه توسط بخش خصوصی ‌100 مگاوات توربین بادی نصب شود و هم چنین مقرر شده واحدهایی با قدرت ‌5/2 تا ‌3 مگا وات نصب و راه اندازی شود.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: دولت از تولید برق به وسیله انرژی های نو به شدت حمایت می کند و سیاست ها و بسته های حمایتی گوناگونی برای جلب سرمایه گذاران در این حوزه در نظر گرفته است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها