مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعلام کرد

پایداری آب دشتی و نوار ساحلی تنگستان؛به زودی

آب 38 روستای شهرستان دشتی و تنگستان در استان بوشهر 17 روز متمادی است که قطع است. به گزارش مهر، شش هزار خانوار روستایی ساکن این شهرستانها امروز در حالی وارد هفدهمین روز قطعی آب می شوند که به دلیل افت فشار و قطعی آب نتوانسته‌اند آب مورد نیاز خود را تامین کنند و مجبور به آوردن آب از شهرهای خورموج و اهرم شده اند.
کد خبر: ۱۷۵۴۳۳

کمبود آب در این روستاها موجب شده است بخش عمده ای از روستانشینان جهت فرار از بحران به وجود آمده به خویشاوندان خود در شهرها پناه ببرند.

تشنگی و نبود آب آشامیدنی سالم در کنار قطعی های مکرر برق زندگی را بر مردم روستانشین این شهرستانها سخت کرده است.

در همین خصوص فرماندار دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر اظهار داشت: آب تعداد روستاهای یاد شده از پنج شنبه سه هفته پیش قطع شده است و تلاش برای آبرسانی برای این روستاها ادامه دارد.

رضا جمشیدی افزود: بحران کمبود آب و خشکسالی بی‌سابقه اخیر موجب قطعی آب بر روی مردم این روستاها شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مشکل آبرسانی این روستاها به طریقی اساسی رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: تا پایان سال گذشته روزانه شش تا شش هزار و 500 مترمکعب آب به این روستاها آبدهی می‌شد که از ابتدای اردیبهشت امسال این میزان به کمتر از یک هزار و 500 مترمکعب کاهش یافته است.

داراب رفیعی پور افزود: به دلیل طولانی بودن خط اصلی و خطوط فرعی انتقال آب، این میزان آبدهی پاسخگوی حداقل نیازهای مردم نیز نیست.

وی اظهار داشت: کاهش 58 درصدی بارندگی در سال گذشته باعث شده است که امسال در اکثر روستاها با بحران آب مواجه شویم و منابع محلی آب نیز به شدت کاهش یافته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به فعال شدن 9 حلقه چاه در شهر خورموج و تزریق آب کوثر به خط محرم دو بار در هفته، طوری برنامه ‌ریزی خواهد شد که آبدهی به این روستاها به صورت هفته‌ ای سه بار انجام شود.

حمید رضا دهقانی از رسانه‌ها به ویژه صداوسیما خواست با اطلاع‌ رسانی گسترده در خصوص بحران آب، زمینه صرفه‌جویی و همکاری عموم در مدیریت بحران خشکسالی را فراهم کنند.

وی گفت: هم ‌اینک 80 تا 90 هزار مترمکعب آب ورودی استان بوشهر از استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها