«منوچهر تسلیمی» سخنگوی سفارت ایران در بغداد با اشاره به حمله تروریستی علیه دیپلمات‌های ایرانی در بغداد گفت: اینگونه حوادث بر مناسبات تهران و بغداد تاثیری نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۱۷۵۱۴۰

به گزارش فارس، «منوچهر تسلیمی» سخنگوی سفارت ایران در عراق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: در جریان حمله مسلحانه دیروز به خودروی حامل دیپلمات‌های ایران در بغداد، چهار تن از کارکنان سفارت ایران زخمی شدند.

تسلیمی افزود: در این حمله مسلحانه، دو تن از دیپلمات‌ها و دو نفر از همراهان آنها مجروح شدند.

وی تاکید کرد ، دو تن از مجرحان حالشان وخیم بوده که از خطر مرگ نجات یافتند.

وی گفت: این حمله در ساعت 17:30دقیقه به وقت محلی (14:30 به وقت گرینویچ) دیروز زمانی که خودروی حامل کارکنان سفارت عازم منطقه «کاظمین» در شمال بغداد بود، روی داد.

سخنگوی سفارت ایران در عراق در پاسخ به این سوال که چه گروهی در این حمله دخالت دارد، گفت: در شرایط فعلی نمی‌توانیم گروهی را در رابطه با این حمله متهم کنیم ولی گروههای زیادی وجود دارند که تلاش می‌کنند در روابط ایران و عراق مانع تراشی و مشکل ایجاد کنند.

تسلیمی در عین حال خاطر نشان کرد: این گونه حوادث بر مناسبات تهران و بغداد هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.
از سوی دیگر یک مقام وزارت کشور عراق ضمن تائید این خبر گفت: این حمله مسلحانه دیروز در منطقه" العطیفیة" در شمال بغداد روی داد که به زخمی شدن چهار ایرانی و راننده عراقی آنها انجامیده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است و کسی نیز در این رابطه از سوی مقامات امنیتی عراق بازداشت نشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز حمله تروریستی به چهار تن از دیپلماتها و کارکنان سفارت ایران در بغداد را جنایتکارانه خواند و محکوم کرد.

محمد علی حسینی با تاکید بر اینکه اشغالگری و تروریسم دو عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در عراق است، تصریح کرد: مسئولیت اصلی تامین امنیت دیپلماتها و مراکز سیاسی و بین المللی در عراق بر عهده اشغالگران است و اهمال و رویکردهای مشکوک نیروهای آمریکایی در مسائل امنیتی، افزایش ناامنی ها در عراق را در پی داشته و نگرانی همگان را موجب شده است.

حسینی با اشاره به اظهارات صریح رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تهدید ایرانیان در عراق که در رسانه های آن کشور انعکاس یافت، خاطر نشان کرد: اینگونه اظهارات مشوقی جهت رفتارهای ضد انسانی و مغایر با موازین بین المللی اشغالگران و گروه های تروریستی فعال در عراق به شمار می رود.

وی پیامدهای این اقدام جنایتکارانه را متوجه سیاستهای غلط نیروهای اشغالگر آمریکایی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی رسیدگی به این حادثه را از طریق مسئولین دولت عراق پیگیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها